Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен пред Фетел и Хамилтън в третата сесия в Сингапур

Верстапен пред Фетел и Хамилтън в третата сесия в Сингапур

92
0
Херман Тилке

Макс Верстапен (Ред Бул) даде най-доброто време в последната свободна тренировка преди квалификацията за Гран при на Сингапур. Холандският пилот получи технически проблем в колата си в последните минути от сесията.

Себастиан Фетел с Ферари се класира втори, а Люис Хамилтън (Мерцедес) бе трети. Пилотите на Макларън Фернандо Алонсо и Щофел Вандоорн дадоха четвърто и пето време. 

Времето в началото на сесията бе облачно с температури 38 градуса на пистата и 30 на въздуха. Още със светването на зелената светлина на изхода от питлейна пилотите на Ферари Кими Райконен и Себастиан Фетел излязоха на пистата (и двамата с гуми софт). Те имаха труден ден в петък, но германецът бе убеден, че заедно с тима си има достатъчно време, за да намери решение и да се върне в битката за първите позиции.

Към състезателите на Скудерията се присъедини и Фернандо Алонсо (с ултрасофт). 5 минути след началото половината пилоти имаха направени опознавателни обиколки.

Валтери Ботас записа първото време за тренировката – 1:45.222 мин (с ултрасофт). Финландският пилот на Мерцедес се оплака от липса на достатъчно сцепление, докато съперниците от Ферари последователно го изпревариха в класирането. Фетел зае първата позиция с 1:43.237. Хамилтън излезе втори, на почти секунда зад германеца, губейки време в първите два сектора на пистата.

Райконен се върна на втората позиция, а след изтичането на 20 минути от последния час за подготовка в таблицата имаше едва осем времена. След това Серхио Перес го измести, постигайки време с 0,794 сек по-слабо от това на Себастиан. Естебан Окон се нареди трети, само с 0,04 сек по-бавен от съекипника си във Форс Индия.

Междувременно Грожан изтърва задната част на своя Хаас. Френският пилот имаше проблеми с баланса и сцеплението и в петък, когато неколкократно излиташе от пистата.

„Имаме някакъв проблем и водим истинска битка на улични писти като Монако и тази, но там поне се справихме по-добре в квалификацията“, сподели Грожан.

Почти в средата на тренировката Даниел Рикиардо започна бързите си обиколки и се нареди зад Фетел, на три десети от секундата от пилота на Ферари. След това Макс Верстапен изскочи начело с 1:42.249 мин (с ултрасофт) – почти със секунда по-добро постижение от това на Себастиан, а Райконен удари стена. Със следващия бърз тур Рикиардо се доближи на 0,268 сек до съотборника си.

Хамилтън се оплака по радиото, че някои от пилотите на пистата карали опасно.

В 33-ата минута сесията бе спряна вследствие на удар на Маркус Ериксон в предпазните стени.

Тренировката бе подновена след десетина минути. Райконен и Хамилтън водеха битка за позиция на пистата, докато Фетел излезе начело с 1:41.919 (с ултрасофт, -0,330 сек от времето на Верстапен). Алонсо бе четвърти, на 0,693 от германеца, следван от Ботас, Райконен, Хамилтън, Вандоорн, Хюлкенберг.

Състезателите на Макларън се прибраха, но всички останали (без катастрофиралия Ериксон) бяха на трасето в последните минути. Хамилтън даде трето време (+0,524 сек), а зад него се наредиха Рикиардо (+0,616) и Хюлкенберг (+0,648).

Верстапен отново бе най-бърз – седем минути преди карирания флаг – с 1:41.829 мин, само 0,072 сек по-добро постижение от това на Фетел. Рикиардо обаче се отказа от обиколката си, след като закачи стената на 10-и завой. В този момент и Макс имаше проблеми със скоростната кутия и от тима го помолиха да се опита да върне болида в бокса много бавно. В крайна сметка нещата се оправиха, а Верстапен остана най-бърз в тренировката, следван от Фетел, Хамилтън, Алонсо, Вандоорн, Рикиардо, Хюлкенберг.