Бившият пилот от Формула 1 Дерек Уоруик защити решението на стюардите на Гран при на Испания за удара на Макс Верстапен (Ред Бул) в Джордж Ръсел (Мерцедес). Коментарът на 70-годишния англичанин, който е и F1 стюард, бе направен пред уебсайт за залози. В началото на 2025 г. Джони Хърбърт бе уволнен от ФИА заради несъвместимост „между задълженията на стюард на ФИА и медиен анализатор“.
„Разбирам защо Макс се ядоса. Той мислеше, че е в правото си за ситуациите с Шарл и Джордж. След това отборът го помоли да върне позиция, Верстапен бе на мнение, че това е погрешно и така се стигна до удара. Според мен всички трябва да разберат, че за един свикнал да печели автомобилен състезател – като Макс – е много трудно, когато нещата в надпревара започнат да се обръщат срещу теб. Особено ако е имало теоретичен вариант да го спечелиш с три стопа. А всички знаем, че той е победител“, коментира Уоруик.
„Трябваше ли да направи това, което стори в пети завой, с Джордж Ръсел? Абсолютно не. Беше ли наказан за това? Да. Получи 10 секунди и три точки, което го изведе само до една точка от бан (да кара) в състезание. Имаше хора (Нико Розберг – б.р.), които твърдяха, че [Себастиан] Фетел получи преминаване през питлейна в Баку заради инцидента с Люис Хамилтън. Но той умишлено удари Люис. Ако разгледате видеото (от Каталуния), то на мен ми се струва, че макар Верстапен да се гмурна, то след това тръгна да се отдалечава от Джордж. Инерцията обаче го прати в Мерцедес-а“, бе обяснението на бившия пилот
Уоруик посочи, че не приема стореното от Верстапен и настоя, че колегите му стюарди са дали правилно наказание.
„Много хора биха казали, че Макс заслужава дисквалификация като пример за младите картингисти и вероятно са прави, но според мен санкцията бе правилна. Всеки отделен инцидент трябва да се разглежда сам по себе си. Но ситуацията не бе приятна и не ми хареса“, допълни бившият F1 пилот, който има в кариерата си 162 старта, 4 подиума и 2 най-бързи обиколки.
Дерек Уоруик направи коментара си пред уебсайт за залози. Подобни обяснения бивши пилоти дават постоянно както в подобни интернет страници, така и в медии. Точно заради такива изяви обаче Джони Хърбърт бе уволнен от ФИА в началото на 2025 г. Изрично бе изтъкнато, че „неговите задължения като стюард на ФИА и тези на медиен анализатор са несъвместими“.
Хърбърт бе канен да е част от съдийския панел на международната федерация за състезания от Формула 1 в продължение на 14 години. През 10 от тях бе част и от отразяващия шампионата екип на Скай Спортс. През последните две години често даваше коментари. Работата му извън задълженията на стюард се превърна в проблем чак в края на 2024 г. след някои инциденти с участието на Макс Верстапен и реакцията на изявления на Хърбърт относно тях. Кристиан Хорнер заяви, че уволнението на бившия пилот от ФИА няма нищо общо с Верстапен.
View this post on Instagram