Начало Избрани F1 все още се нуждае от системата DRS

F1 все още се нуждае от системата DRS

1980
0
Шарл Льоклер и Макс Верстапен
Шарл Льоклер и Макс Верстапен, снимка Ред Бул Контент Пуул

F1 все още се нуждае от DRS. Това смята Шарл Льоклер. Според пилота на Ферари, премахването на системата за подвижно задно крило би направила състезанията много по-скучни. Неговото мнение бе подкрепено от колегите му в световния шампионат Макс Верстапен и Карлос Сайнц.

Фантастичната битка за победата между Шарл Льоклер и Макс Верстапен в Саудитска Арабия, показа ефективността на DRS. Освен че създаде условия за игра на котка и мишка между двамата състезатели в зоната за откриване на DRS преди последния завой, помощното средство за изпреварване се оказа решаващо за повечето изпреварвания в състезанието.

Преди началото на сезон 2022, всички се надяваха новите технически правила в F1 на практика да позволят по-лесни изпреварвания без помощни средства. Въпреки това пилотите смятат, че системата DRS е задължителна и не трябва да бъде премахвана в близко бъдеще.

„Според мен, системата DRS трябва да остане засега, защото в противен случай състезанията ще бъдат много скучни. Благодарение на новите правила, следването е много по-добро, но не е достатъчно, за да се отървем напълно от това помощно средство за изпреварване.“

„Това, което може би трябва да обмислим, е, разликата в скоростта, която има при движение с DRS. В момента тя е малко по-голяма, което дава твърде голямо предимство на преследващия автомобил. В немалко случаи самото изпреварване се извършва преди спирането в завоите.“

„Предпочитам два болида да се борят при спиране, а не да се разминават като на магистрала. Трябва да разгледаме подробно. Въпреки всичко в днешно време все още имаме нужда от DRS. Това е част от стратегията на всеки пилот по отношение на защитата и изпреварванията.“

Льоклер водеше през по-голямата част от надпреварата в Саудитска Арабия. В заключителните етап на състезанието пилотът на Ферари водеше интензивна битка с Макс Верстапен от Ред Бул. В крайна сметка световният шампион успя да изпревари своя съперник на старт-финалата права благодарение на по-високата максимална скорост на RB18.

Въпреки това нидерландецът заяви, че едва ли е щял да спечели състезанието, ако не е разполагал със системата за подвижно задно крило.

„Ако не разполагах с DRS в края на надпреварата, нямаше да извърша маневрата срещу Льоклер. Все още сме твърде зависими от тази система“, каза Верстапен.

„Разбира се, на някои писти изпреварванията са по-лесни. Но ако нямах DRS, щеше да завърша на втора позиция.“

Съотборникът на Льоклер във Ферари Карлос Сайнц също иска преразглеждане на ефективността на DRS. Испанецът смята, че системата е имала твърде голям ефект в надпреварата по улиците на Джеда.

„В днешно време е почти невъзможно да се изпреварва без DRS. Трябва да се подобри предсказуемостта на автомобила при следване, което ни дава много по-предсказуем баланс и възможност да останем по-близо един зад друг в завоите.“

„Но без тези три-четири десети, които DRS дава на всяка една права, щеше да е невъзможно да направиш маневра, с която да излезеш пред своя съперник. В допълнение, тази година въздушната струя зад всеки един болид е доста по-малка.“

Може би трябва да обмислим да направим ефекта на DRS. Не искаме да имаме прекалено много случаи, в които изпреварванията са твърде лесни и безинтересни“, заключи Карлос Сайнц.