Отборите от Формула 1 на практика разполагаха само с една тренировка в петък за подготовка за квалификацията и състезанието в Бразилия. В първата сесия валеше сериозно и екипите трябваше да се трудят по-усилено във втората, за да изпълнят предварително планираните си задачи. Според анализа на данните, събрани основно по време на следобедните 90 минути работа, квалификационното темпо на Ферари и Ред Бул е еднакво. Мерцедес е само на 0,1 сек зад тях, а трети по този показател е тимът на Макларън – на цяла секунда.
Разликите в състезателното темпо са познати от предходни кръгове на първенството
Мерцедес е начело по този показател, а втори според данните на ФОМ на бразилското трасе е тимът на Ред Бул – +0,2 сек. Ферари е на 0,4 сек. Рейсинг Пойнт заема четвъртото място – на 1,3 сек.
Работата с гумите също бе затруднена в петъчните тренировки заради дъжда в първата от тях. Пистата изсъхна за следобедната сесия, но времето остана хладно. В тази тренировка екипите изпробваха и трите типа гуми, предоставени от Пирели за уикенда в Бразилия – C1, C2 и C3. Себастиан Фетел бе най-бърз, следван на малка разлика от съотборника си във Ферари Шарл Льоклер.
От Пирели установиха ниска степен на износване
Анализите им сочат също така, че на сравнително късата писта Интерлагос разликата между софт и медиум е около 0,5 сек. Тази между медиум и хард е почти двойно по-голяма – близо секунда. От Пирели посочиха, че данните за хард са сравнително малко, тъй като екипите предпочетоха да работят със средните по твърдост и меките гуми.
„Очаква се температурите през останалата част от уикенда да са по-високи и това може да промени картината“, каза спортният директор на Пирели Марио Изола. „Възможни са изменения както в разликите между отделните смеси, така и в износването. Резултатът пък може да са различни стратегии.“
Looking for a #Fit4F1 recap from today’s FP sessions? We’ve got you covered. #BrazilGP pic.twitter.com/VSZUeEtpW9
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) November 15, 2019
Bom dia Sao Paulo ?? We’re going qualifying! ⏱ #BrazilGP pic.twitter.com/25Ye43e27s
— Alfa Romeo Racing (@alfaromeoracing) November 16, 2019