Ферари се надява на чист уикенд в Австрия. Според Фредерик Васьор, това ще позволи на тима да запише по-добър резултата и да направи още една крачка напред в своето развитие. Шефът на Ферари също така се надява Шарл Льоклер и Карлос Сайнц да разгърнат пълния потенциал на болида SF023.
Ферари имаше трудно начало на тазгодишната кампания. Отборът от Маранело разполага с автомобил, който е прекалено непредвидим. Понастоящем Ферари записа само един подиум благодарение на Льоклер. Монегаскът финишира трети в Гран при на Азербайджан.
Скудерията направи крачка напред по време на уикенда в Канада. Тогава италианският тим показа добро износване на гумите и успя да спечели позиции благодарение на неочаквано добрата стратегия. Въпреки това Скудерията отново остана извън подиума заради по-задните стартови позиции на Льоклер и Сайнц
Ферари е един от най-успешните конструкции в Австрия. „Черните кончета“ имат общо шест успеха на трасето край Шпилберг. Скудерията спечели и миналогодишното издание на Гран при на Австрия. Това бе първи успех за Ферари на Ред Бул Ринг от 2003 насам.
Скудерията не е фаворит за победа в състезанието този уикенд. Въпреки това Васьор смята, че екипът може да постигне напредък, ако има един чист рейс уикенд.
„Предстои ни вторият спринтов уикенд за годината. Това означава, че Шарл, Карлос и останалите 18 пилоти ще имат само един час за тренировки, преди да започнат квалификациите. Затова прекарахме много време в усилена работа във фабриката и в симулатора, тъй като искаме да сме възможно най-добре подготвени“, сподели Васьор.
„Основният ни фокус е върху това да гарантираме, че нашите пилоти могат да извлекат максимума от пакета на SF-23, както наистина успяха да направят в състезанието в Монреал. Стремим се да изкараме безпроблемен уикенд от петък до неделя. Ако успеем да го направим съм сигурен, че ще постигнем добър резултат“, добави шефът на Ферари.
Гран при на Австрия се провежда на пистата Ред Бул Ринг. Трасето е с дължина 4.138 км и състои от само 10 завоя, което го прави едно от най-късите в календара на F1.
На Ред Бул Ринг има три дълги прави, на които се използва системата DRS. Така обиколката е с дължина малко над 60 секунди. Разбира се, разположението на трасето и високата надморска височина увеличава напрежението върху ефективността на задвижващите агрегати
„Наличието на три DRS зони на сравнително къса писта с някои много тежки, но краткотрайни спирачни точки, изисква изключителна оптимизация на управлението на енергията на силовия агрегат“, каза ръководителят на отдела за двигатели с вътрешно горене на Ферари Давиде Мацони.
„Настоящите задвижващи системи в F1 се състояща от ERS, MGU-K, MGU-H и двигатели с вътрешно горене (ICE). В Австрия те са подложени на натоварване от непрекъснатия трансфер на енергия от фазата на възстановяване до освобождаването ѝ във високоскоростните участъци. Това е от съществено значение за постигане на добро време за обиколка и за изпреварване“, добави Мацони.
Austrian archives ➡️ one year on 🏆🍾 pic.twitter.com/2VZw1PpgVI
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) June 27, 2023
В началото на седмицата Ферари имаше снимачен ден на пистата Фиорано. Според италиански източници, пилотите на тима са изпробвали нови елементи в болида SF-23. Предполага се, че става въпрос за ново задно крило, което вероятно ще се използва този уикенд.
Lights, camera, action 🎬
Beauty on track 🎥😍#F1 pic.twitter.com/gufiWWXhEA
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) June 27, 2023