Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ферари: Колите за 2022-ра ще са по-трудни за управление, представянето ще зависи...

Ферари: Колите за 2022-ра ще са по-трудни за управление, представянето ще зависи от способностите на пилотите да се адаптират

5008
0
Ферари, Шарл Льоклер
снимка: Майкъл Потс

Автомобилите за сезон 2022 ще са по-трудни за управление и представянето в голяма степен ще зависи от способностите на пилотите да се адаптират към новите си коли, заяви Лоран Мекис. Спортният директор на Ферари обясни в интервю за немското издание Ауто Мотор унд Шпорт, че тимът ще има повече новости през предстоящата състезателна година в сравнение с 2021-ва. Те обаче ще по-малко като количество, отколкото през 2018 и 2019 г. заради ограничението на бюджетите. Сезон 2021 бе втори пореден за Скудерията без победа. За последно това се е случвало на легендарния италиански тим между 1991 и 1993 г.

Според непотвърдени данни миналогодишното подобрение, постигнато с новата хибридна система към края на сезона, е било в рамките на 0,150 сек. За 2022 г. трябваше да се направят промени в двигателя с вътрешно горене заради изискването да се използва ново E10 гориво. Заради това според шефа на отбора Матия Биното са били загубени 20 к.с. Твърди се, че те вече са възстановени благодарение работата на Скудерията с Шел. Мекис посочи, че в момента няма как да се правят съпоставки.

„Нямаме представа къде се намираме спрямо останалите (за сезон 2022). Няма база за сравнение. В началото загубата на време бе огромна. Наваксахме голяма част от нея, но никой не е наясно дали е било достатъчно. Просто когато колата излезе на писта в Барселона, се надяваш, че ще върви както са посочили симулациите и изследванията в аеродинамичния тунел.“

„Колите със сигурност ще са по-трудни за управление. Много ще зависи от това как пилотът ще се адаптира към автомобила. Ние имаме чудесни състезатели в лицето на Шарл [Льоклер] и Карлос [Сайнц]. И двамата постигат целите си по различни пътища“, обясни спортният директор на Ферари.

„Битката с Макларън за третото място (при конструкторите) изостри сетивата ни за момента, когато отново ще се борим за титлата. (След сезон 2020) имахме дефицити във всичко – двигател, аеродинамика, управление на гумите. Корелацията между данните от пистата и тези от изпитанията не бе точна. Пилотите нямаха доверие на автомобилите си, които от своя страна не се държаха както трябва. Подготовката за състезания не се провеждаше правилно – постоянно бяхме принудени да реагираме директно на трасето. Трябваше внимателно да обмислим къде да вложим токените си. Направихме го за скоростната кутия и задната ос в името на аеродинамиката.“

„Вложихме огромни усилия в проблема с износването на гумите – как по-добре да ги управляваме. Имаме подобрение в тази област, но все още не сме напълно доволни. Особено на писти, където предните гуми са ограничаващия фактор. На такива конфигурации имахме проблеми независимо каква смес използвахме“, каза още Мекис.