Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ферари може да наложи вето срещу статута на Ред Бул Пауъртрейнс като...

Ферари може да наложи вето срещу статута на Ред Бул Пауъртрейнс като нов производител на F1 двигатели

5080
0
Кристиан Хорнер, Матия Биното, Ред Бул, Ферари
Кристиан Хорнер и Матия Биното; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Ферари може да наложи вето срещу статута на Ред Бул Пауъртрейнс като нов производител на задвижващи системи за Формула 1. Според информация на Моторспорт Италия италианският тим упорито отказва да приеме компанията от Милтън Кийнс като нова. За участие в Гран при като производители на агрегати досега са се регистрирали Ауди, Мерцедес и Ред Бул Пауъртрейнс. Очакваше се Рено да го стори тази седмица. От Ферари все още не са го направили, тъй като продължават да дискутират определени точки.

Ситуацията с Ред Бул Пауъртрейнс в момента е неизяснена

Компанията бе създадена през 2021 г. Кристиан Хорнер и Хелмут Марко обясняваха месеци наред, че това ще позволи на Ред Бул да вземе съдбата си в свои ръце и да произвежда не само шасито, но и задвижващите си системи. Тоест да прави същото, което върши Ферари в Маранело. Ред Бул Пауъртрейнс обаче не работи по настоящите агрегати, с които се състезават Ред Бул и Алфа Таури. Те са произведени от Хонда, пристигат запечатани и екипът от Милтън Кийнс върши единствено монтаж и поддръжка.

В централата вече работят около 300 души. Твърди се, че първият прототип на двигател с вътрешно горене, част от системата, която ще се използва от 2026 г., е бил запален още през лятото. Ред Бул Пауъртрейнс обаче не се нае да прави мотори за двата отбора, създадени от починалия наскоро Дитрих Матешиц. Вместо това преговаря с Хонда, докато постигна споразумение японският концерн да продължи да ги произвежда до края на 2025 г.

Същевременно продължават разговорите с Хонда за това да създава електрическата част на новата задвижваща система. Марко каза, че в Ред Бул са си самодостатъчни, малко след което сподели, че всъщност този компонент не могат да си го направят сами

Той твърди, че интерес към компанията от Милтън Кийнс проявяват не само от Хонда, след като преговорите с Порше се провалиха. Засега обаче подобни изявления остават само слухове и няма нищо конкретно. Но се появи ново твърдение: че Хонда може да се върне във Формула 1 със самостоятелен проект и да не работи с Ред Бул Пауъртрейнс.

Всеки нов производител, който се включи в F1 за 2026 г. и нататък, ще получи определени бонуси. Сред тях са по-висок бюджет за определен период от време, както и повече възможности за изпитания на задвижващите системи. Точно това не одобряват от Ферари. Скудерията има право на вето по технически въпроси във Формула 1 и сега се твърди, че обмисля дали да не го използва за Ред Бул Пауъртрейнс.

Според информацията Ферари категорично не приема Ред Бул Пауъртрейнс за нов производител заради продължаващата работа с Хонда. В Маранело са убедени, че това няма как да не доведе до обмен на информация, въпреки че ядрото в Милтън Кийнс бе изградено около група привлечени от Мерцедес HPP инженери

В публикацията на Моторспорт Италия се отбелязва, че от Ферари често са били твърде отстъпчиви в преговорите през последните години, включително по отношение правилата за новите задвижващи системи. Регламентът бе обмислян дълго време с участието на представители на Порше и Ауди. В крайна сметка само производителят от Инголщадт влезе в F1.

Освен това от Ферари искат абсолютно ясни критерии и схема за спазване на бюджетните ограничения. Такива се въвеждат и за производителите на задвижващи системи. Първата година, през която имаше ограничение на годишните харчове за отборите, бе 2021-на. Проверката на финансовите документи след това се проточи почти до края на следващия сезон. Бяха установени нарушения от страна на два отбора – единият от тях Ред Бул. Шефът на Ферари Матия Биното повтаряше през цялата 2022 г., че финансовите правила трябва да се следят особено строго. Очевидно в Маранело са предприели още по-твърд курс по отношение на изискванията за производителите на задвижващи системи.