Загубата на два спонсора ще коства на Ферари 55 милиона долара. В единия случай ситуацията е свързана със срива на крипто пазара. Става дума за компанията Velas. Според информация на racingnews365.com сделката с нея е била за $30 млн. годишно.
Раздялата с Velas освен това вероятно няма да протече гладко. Твърди се, че и двете страни са в нарушение на договора помежду им.
От Ферари не спазили уговорка с компанията, позволяващи създаването на NFT изображения. От Velas са във финансово нарушение спрямо Скудерията. Смята се, че и двете страни обмислят възможни съдебни действия
Другият спонсор, който няма да е част от групата на Ферари, е компанията за полупроводници Snapdragon. Сделката с тях е била за $25 млн. годишно. Предполага се, че Snapdragon може да се върне в Мерцедес, защото е дъщерна фирма на Qualcomm, които скоро обявиха сътрудничество с екипа от Бракли.
Така общата загуба на средства за Скудерията ще възлезе на $55 млн. или около четвърт от общите спонсорски приходи на екипа. Това предвещава нелеко начало на работата за новия шеф на тима Фредерик Васьор. Той бе привлечен на мястото на подалия оставка Матия Биното.
Понастоящем в Маранело се трудят по болида за сезон 2023, който все още е известен като проект 675 и няма име
То вероятно ще бъде обявено на официалното му представяне, насрочено за 14 февруари. В Италия се твърди, че автомобилът ще е еволюция на миналогодишния F1-75. Според медийни публикации в страната по-голяма промяна ще има в аеродинамичната концепция. Това ще доведе до стесняване в определени области на болида. Очаква се Ферари да оправи и проблемите с издръжливостта на задвижващата си система. Това щяло да отключи допълнителна мощност, която според различните източници е между 20 и 30 к.с. През сезон 2022 тимът използваше занижени режими на агрегата след няколко сериозни проблема с него.
Очаква се също така Скудерията да постигне целите си по отношение теглото на колата, до които не успя да достигне през миналата година. Като цяло обаче F1-75 бе смятан за наистина добър болид, нуждаещ се от изглаждане на определени неща, а не от цялостна преработка.
What has been your favourite moment of 2022?
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) December 31, 2022