Ферари обяви дългоочакваните промени в структурата на техническия си отдел за Формула 1.
Официалното изявление гласи:
„Скудерия Ферари обявява, че ролята на технически директор, отговарящ за шаситата, ще бъде заета от Люк Сера. Вече бе оповестено, че роденият през 1972 г. френски инженер ще се присъедини към тима на 1 октомври. На новата си позиция Люк ще отговаря директно пред шефа на отбора Фред Васьор. Под ръководството на Сера ще са следните отдели: инженерен проект за шасито с шеф на отдела Фабио Монтеки; представяне на колите с шеф на отдела Марко Адурно; аеродинамика с шеф на отдела Диего Тонди; инженерен отдел на пистата с шеф на отдела Матео Тонинали и департаментът за операции по шасито с шеф на отдела Диего Йоверно, който ще продължи да работи и като спортен директор. Постът на шеф на департамента за задвижващи системи остава с шеф Енрико Гуалтиери, който докладва директно на Фред Васьор.“
View this post on Instagram
За промени в техническия отдел за Формула 1 Васьор съобщи още преди лятната ваканция. В Унгария той каза, че организацията е стабилна и хората в Маранело работят много добре.
Привличането на Люк Сера заедно с Жером д’Амброзио бе потвърдено в средата на май. По време на кариерата си във Формула 1 френският инженер е работил с Мишлен, BMW Заубер, Мерцедес.
За Гуалтиери пък се твърдеше, че Матия Биното му е предложил тройна заплата, за да отиде да работи в Ауди. Той обаче предпочел да остане във Ферари
Тимът на Ферари спечели три от 16-те проведени досега старта от сезон 2024 във Формула 1. Скудерията имаше затруднения с поведението на болидите си след въвеждане на новости в Испания и отне време, докато стабилизира колите. Последният успех дойде в домашната Гран при на Италия миналата неделя на пистата Монца. Шарл Льоклер, който спечели втори успех за сезона след този в Монако, обаче предупреди тима и тифозите да не прекаляват с очакванията си въз основа на една надпревара.