Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ферари отбелязва завръщането на F1 в Лас Вегас със специална ретро ливрея...

Ферари отбелязва завръщането на F1 в Лас Вегас със специална ретро ливрея върху своя болид

3213
0
Ферари SF-23
снимка, Ферари

Ферари отбелязва завръщането на F1 в Лас Вегас със специална ретро ливрея върху своя болид. Отборът от Маранело ще използва уникална еднократна разцветка върху SF-23, която напомня на автомобилите на Скудерията от 70-те години на миналия век.

Снощи Ферари представи специалната ливрея за Гран при на Лас Вегас. Тя се отличава с изцяло бяло задно крило, пръски по капака на двигателя и бяла кръгла табела с номера. Всичко това напомня за предишни автомобили на италианския тим, силно свързани с Вегас и САЩ като цяло

Преминаването към изцяло червено-бяла ливрея е станало възможно след получаване на одобрението на всички спонсори на Ферари. Освен новата разцветка, пилотите на Скудерията Карлос Сайнц и Шарл Льоклер ще бъдат със специални състезателни гащеризони.

Решението да се приеме изцяло червено-бяла ливрея е връщане към корените на Ферари и някои от най-емблематичните моменти, на които се е радвал тимът по време предишния бум на F1 в САЩ през 70-те години на ХХ век.

Скудерия Ферари е единствения тим, участвал във всяка година от световния шампионат на F1. По този начин италианците са били един от главните герои в първата златна ера на шампионата в Щатите.

Ливреята на Ферари SF-23 прилична на тази, използвана на колата за сезон 1971 312 B. Тогава Марио Андрети триумфира в Гран при на Южна Африка на пистата Киалами. Американецът става един от малко състезатели, които печелят първия си старт за Ферари. Успехът на Андрети предизвиква сериозно повишение на интереса на САЩ към F1.

По стъпките на Андрети тръгват а и други американски пилоти- Питър Ревсън и Марк Донъхю, които участват в предимно европейските серии заедно с великия Роджър Пенске. Американецът на свой ред става конструктор в F1, след като преди това записва успехи в Индикар.

По онова време се състезават и други велики пилоти- Джеки Стюарт, Емерсон Фитипалди, Ники Лауда, Джоди Шектър, Клей Регацони, Джеймс Хънт и Жил Вилньов . Това са големи звезди, които увеличиха популярността на спорта и привлякоха много спонсори. През периода 1976 до 1984 г. в САЩ се провеждат 19 състезания от F1, както и девет канадски състезания. Така общият брой на надпреварите в Северна Америка достига 28

По време на първата златна ера на F1 в Америка, Ферари се радва на някои от най-запомнящите се моменти в своята история. Ники Лауда печели две световни титли – през 1975 и 1977 г.  Първият му триумф в шампионата идва след победа на пистата Уоткинс Глен през 1975 г. Година по-късно Клей Регацони печели първата в историята на F1 надпревара в Лонг Бийч. Карлос Ройтеман триумфира в Уоткинс Глен през 1978 г. Година по-късно Жил Вилньов записва дубъл в САЩ, след като записва победи в Лонг Бийч и Уоткинс Глен с легендарния болид 312 T4. По онова време върху ливреята на Ферари е имало много повече бяло, наред с класическия червен цвят. Тази година Скудерията реши да се върне към корените си, като създаде изцяло червено- бяла ливрея за SF-23, която ще се използва в предстоящия рейс уикенд във Вегас.

Ключово за успеха на тази специална окраска беше сътрудничеството между партньорите на Скудерията, които одобриха промените в собствените си цветове, особено Пума. Германците изработиха изцяло нов състезателен костюм специално за това състезание. Льоклер и Сайнц също подкрепиха инициативата. Затова във Вегас техните каски следват темата с преобладаващо червени и бели цветове, какъвто е случаят и със специалните състезателни костюми.

Ферари спира използването на толкова бял цвят след сезон 1978. 15 години по-късно, Скудерията отново използва такава разцветка върху болида F93A. За съжаление, автомобилът на италианския отбор е доста неконкурентен и създава сериозни затруднения на Герхард Бергер и Жан Алези.

През 2016 г. Ферари отново реши да добави повече бял цвят към своята ливрея. Това обаче отново не помага на екипа да постигне силни резултати. В крайна сметка Ферари финишира на трета позиция при конструкторите, но не успява да спечели нито един старт.