Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ферари пак признават за грешки в аеротунела си

Ферари пак признават за грешки в аеротунела си

26
0
Фернандо Алонсо

След три ужасни по стандартите на Ферари състезания в началото на сезон 2011 г. във Формула 1 явно дойде време за равносметка и в рамките само на няколко дни шефовете от Маранело си признават пропуски и грешки при създаването на тазгодишните болиди.

Не бяхме достатъчно агресивни в конструкторската фаза, а и имаше проблем между данните, получени в аеродинамичния тунел и събраната на писта информация. Това причини толкова вреди през изминалите месеци – бе поредното изявление по повод неволите на отбора, този път от страна на шефа на екипа Стефано Доменикали.

Главният конструктор Никола Томбазис вече публично призна пропуските в аеродинамичния тунел, но отново ги потвърди в коментара си преди старта в Турция този уикенд.

Конфигурацията на автомобила за Истанбул парк бе решена още преди Гран при на Китай, така че не успяхме да направим кой знае какви значителни промени през изминалите седмици – заяви той. – Имаме нови крила, нови кутии за спирачните апарати. Не мога да кажа дали напредъкът ще е достатъчен, но очаквам промените да имат влияние за представянето ни в следващите състезания.

От Ферари обаче отбелязват издръжливостта на двигателите си и липсата на проблеми с тях в първите надпревари от сезона – не само в Скудерията, но и в останалите отбори, които ги използват: Заубер и Торо Росо. Въпреки това департаментът за моторите участва активно в развитието на колите и цялостното им поведение.

Агрегатите са замразени откъм работа по тях, но в отдела ни непрекъснато се трудим върху това как да напреднем на грида. Доста се говори за важността на изпускателните системи и аеропакета на автомобилите. Отговарящите за двигателите инженери се занимават точно с тези аспекти, свързани с моторите. Изпускателната система наистина има сериозен ефект върху аеродинамиката, поради което работим в тясно сътрудничество с колегите си от останалите департаменти, за да оптимизираме въздушните потоци около болида – разясни Лука Марморини, оглавяващ отдела двигатели и електроника в Маранело.

Той допълва, че трудът върху връщането на KERS е бил истинско удоволствие, както и оптимизирането на системата спрямо последния модел F150° Italia. Във Ферари нямат грижи с устройството за генериране на енергия и се надяват то тепърва да им носи ползи.