Начало Formula 1 News Ферари се проваля като отбор във всеки аспект този сезон

Ферари се проваля като отбор във всеки аспект този сезон

3899
0
Себастиан Фетел, Шарл Льоклер
Себастиан Фетел пред Шарл Льоклер в Гран при на Испания; снимка: Ферари

Тимът на Ферари се проваля като отбор в почти всеки един аспект през сезона във F1 до момента. След 5 състезание Скудерията няма нито една победа, а шампионите от Мерцедес спечелиха всички състезания. 3 взе Люис Хамилтън, а 2 Валтери Ботас. Тимът от Маранело допусна грешки на всички нива и съвсем скоро титлата може да бъде загубена на практика за поредна година.

Грешки на пилотите

Много се изговори за грешките на Себастиан Фетел миналия сезон. През този обаче германецът продължава да прави такива. В Бахрейн се завъртя в битката с Люис Хамилтън и загуби много позиции. В Испания пък блокира гумите при спирането за първия завой при атаката срещу пилотите на Мерцедес, което предизвика образуване на плоско петно на предна дясна гума. Така той в огромна степен провали състезанието си.

Себастиан Фетел
Себастиан Фетел, снимка: Ферари

Льоклер пък допусна фатална грешка в Баку, удряйки се в стената по време на квалификацията. А до момента беше най-бързият пилот през целия уикенд. В случая обаче вината не беше само негова. И тук преминаваме към следващия фактор.

Стратегически грешки на отбора

Никой от Ферари не обясни защо Шарл трябваше да поставя гумите медиум за 2-ата част на квалификацията, при положение че имаше изграден ритъм със софт и с тях категорично беше най-бърз. И защо трябваше да прави втора бърза обиколка с медиум, след като първата беше достатъчно добра, за да премине Q2.

Ферари преди Испания 2019
снимка: Ферари

Закъснелите решения за пропускане на пилотите в Китай и Испания също станаха обект на много коментари. Нарежданията от бокса трябваше да дойдат няколко обиколки по-рано и в двата случая. В Шанхай докато Льоклер пропусне Фетел, гумите на последния започнаха да прегряват и да се износват.

На Каталуня заповедта към Фетел, с очевидно по-бавното си темпо заради плоското петно, да пусне Льоклер трябваше да дойде 3-4 обиколки по-рано. Както и към монегаска в следващата фаза от състезанието, когато Фетел се озова зад него с по-бързите гуми медиум срещу хард за Льоклер.

Грешки на механиците в бокса

Питстоп, бокс, Ферари 2019
Бавната работа на механиците на Ферари коства ценно време на Фетел, снимка: Ферари

В Испания на два пъти механиците на Скудерията забавиха питстоповете на пилотите. В единия случай това стана при обслужването на Фетел, а в другия при това на Шарл. Двата стопа продължиха над 4 секунди. При Себастиан това доведе до излизането му зад Пиер Гасли и загуба на важни секунди.

Сгрешена концепция на колата

След 5 кръга от сезона изглежда, че концепцията на колата SF90 е сбъркана. Тя носи предимства на средно и много бързи писти, като тези в Бахрейн, Баку, Австрия, Канада, Италия и Белгия. Но това са само около 1/3 от всички в календара. В останалите концепцията на Мерцедес носи определено предимство. А дори в тези надпревари, които Ферари има надмощие, тимът до момента не взема своето. Смяна на концепцията, както каза и Тото Волф, би отнела месеци.

Матиа Биното
Матиа Биното; снимка: Майкъл Потс

С оглед на всичко това идва въпросът трябваше ли Матиа Биното да се нагърбва с това да бъде едновременно спортен директор и технически шеф. Започнаха да се чуват призиви да бъде върнат Маурицио Аривабене, за чието отстраняване и до днес може да се спори много дали бе правилно. Защото грешните решения на отбора миналия сезон, като това да се съобщи на Кими, че няма да кара в тима през 2019 г. точно преди състезанието на Монца, не бяха взети от него.

Какво остана на Ферари

Както и преди сме писали, изглежда във Ферари им остава да се надяват в следващия кръг в Монако Хамилтън и Ботас да допуснат грешки и да загубят състезанието. А след това Скудерията да спечели в Канада. И след това сериозните промени, които задължително трябва да направи по автомобила, да са достатъчно ефективни, за да може той да достигне до нивото на Мерцедес.

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter