Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ферари се завръща на Монца с леко променена разцветка и черни костюми

Ферари се завръща на Монца с леко променена разцветка и черни костюми

2048
0
Ферари SF-24
снимка, Фера1р1и

Ферари се завръща на Монца с някои леки промени по своята разцветка. Скудерията отдава почит на карбонът, от който се произвеждат болидите от F1. Пилотите на Ферари Шарл Льоклер и Карлос Сайнц ще бъдат със специални черни състезателни костюми.

По време на уикенда за Голямата награда на Италия в Монца Ферари, заедно с някои от своите партньори, ще отпразнува материала, който е най-съвременният при създаването на състезателни автомобили, а именно въглеродните влакна. Основните му достойнства са ниско тегло и здравина. Те позволиха на спорта да постигне голям напредък по отношение на безопасността. По този повод вместо обичайния бял фон с жълта рамка, цифрите 16 и 55 ще възпроизвеждат вида на карбона с неговата структура и естествени отражения. Освен това състезателните костюми, каските, обувките и очилата на пилотите също ще отразяват темата за карбона

Карбонът е произведен за първи път през 1958 г. в САЩ. След това той започва да се произвежда и на други места, включително Обединеното кралство и Япония.

За първи път F1 използва карбон през 1982 г. благодарение на тогавашния технически директор на Ферари Джон Барнард. Скудерията започва да използва панели от въглеродни влакна, за да укрепи по-добре шасито на 126 C2, което е било от алуминий. Ферари също така използва карбон при производство на крилата.

В средата на следващия сезон дебютира Ферари 126 С3. Това е първият автомобил, построен в Маранело с монокок от въглеродни влакна. Дебютът му е с Патрик Тамбей на Силвърстоун, където французинът завършва трети. Няколко седмици по-късно в Германия другият пилот на Ферари Рене Арну грабва победата.

От началото на новото хилядолетие карбонът става още по-разпространен. Броят на компонентите, изработени от тях, се увеличава поради тяхната адаптивност, особено ценна от гледна точка на безопасността.

От 2001 г. насам кормилното управление и рамената на окачването са изработени от карбон, както и педалите на спирачката и газта, които всъщност са моделирани според формата на обувките на водача. От 2003 г. корпусът на скоростната кутия, който по принцип е изработен от алуминий, преминава към хибрид от титан и карбон, а от 2014 г. е изцяло от карбон.

Въглеродните влакна направиха революция в аеродинамичните възможности. Съвременният F1 автомобил разполага с всякакви крила и други аеродинамични елементи, които създават притискаща сила и полезни вихри. Те помагат да се задържи автомобилът притиснат към земята в търсене на повече скорост, дори и някои от тях да са трудни за забелязване с просто око.

Гран при на Италия е изключително важно състезание за Ферари. Италианците са най-успешният конструктор на Монца със своите 19 победи. Последната от тях е дело на Шарл Льоклер през 2019 г. Този уикенд Скудерията се надява на нов успех на домашното си трасе, с който да намали изоставането си спрямо Ред Бул и Макларън. Този уикенд тимът ще представи някои новости, които са специално за това трасе

За Гран при на Италия Льоклер и Сайнц ще използват специални версии на каските си Bell. Карбонът, от който са произведени каските, ще бъде оставен оголен на места сред червеното. Единственият друг използван цвят ще бъде жълтият, който вече е известен през последните години на Монца заради историята му с Ферари. Това е и цветът на град Модена, избран от Енцо Ферари за фон на емблемата тима. Състезателните костюми на пилотите също ще имат карбонов вид. Тениските, шапките и маратонките ще бъдат в черно и жълто.