Асен Стоянов, Монте Карло. Шефът на Ферари Фредерик Васьор пък заяви, че от Скудерията ще въвеждат нови елементи по колата във всяко едно състезание до края на сезона. Тимът изостава значително от Ред Бул през сезона досега по отношение на състезателното темпо.
Затова в Маранело ще се опитат да намалят пасива си и да могат да се борят за победите. Колата е доста конкурентна в една бърза обиколка, но в състезателен режим доста износва гумите, а и не работи добре с всички типове продукти на Пирели.
„Не се очакваше да имаме ъпдейти в Монако, защото е сложно тук”, заяви Васьор. „Но това,което трябваше да внедрим на Имола, го поставяме в колата този уикенд. И ще имаме още една стъпка напред следващия уикенд в Барселона.
Ще пускаме малки ъпдейти във всяко едно състезание до края на сезона. След Каталуния ще имаме подобрения и за Канада. И още едно за състезанията във Великобритания и Австрия.”
Лоран Мекис пък заяви, че засега не е ясно кога точно ще напусне екипа на Ферари.
Французинът ще премине в Алфа Таури, където ще бъде тим шеф. Предполага се, че той ще поеме екипа от Фаенца в началото на 2024 г., но е възможно това да се случи и по-рано.
При всички положения обаче се смята, че мотивацията му вече не е същата в работата му за Скудерията. Според мнозина едно негово по-ранно напускане ще е от полза както за самия него, така и за двата замесени отбора.
„Още не е взето решение за точното време, в което ще започна в Алфа Таури”. заяви Мекис днес по време на пресконференцията на шефовете в Монако. „Но до тогава аз нося червената фланелка и съм на 100% отдаден на Ферари.”
Французинът заяви още, че в първата свободна в екипа са се опитали да дадат максимално много време на пилотите си на пистата. И в двете сесии Саинц и Льоклер бяха много бързи, но във втората Карлос катастрофира.
The first hour of track action, done. Lots of important learnings obtained. Onwards to #FP2 in a few hours 👍#MonacoGP 🇲🇨 pic.twitter.com/GHMC9tffCe
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) May 26, 2023