Начало Други Ферари триумфира в 6-те часа на Имола, БМВ и Алпин допълниха подиума

Ферари триумфира в 6-те часа на Имола, БМВ и Алпин допълниха подиума

Ферари №51 на Имола
снимка: Ферари

Ферари триумфира в 6-те часа на Имола. Скудерията записа втора поредна победа за тази година. Успехът грабна потеглилият от полпозишън прототип №51 с екипаж Антонио Джовинаци/Алесандро Пиер Гуиди/Джеймс Каладо. Второто място беше заето от БМВ М WRT №20 с пилоти Робин Фрайнс/Рене Раст/Шелдън ван дер Линде/ Последното място на подиума в Имола остана за Алпим №36 с екипаж Жулс Гуно/Мик Шумахер/Фредерик Маковецки.

Имола прие кръг №2 от сезон 2025 в Световния шампионат за издръжливост на ФИА (WEC). Трасето бе с дължина от 4.909 км и разположено близо до едноименния град. Състезанието беше с дължина от 6 часа. Това беше втори случай, в който Имола приема старт от WEC

 

Вижте тази публикация в Instagram.

 

Публикация, споделена от FIA – Official account (@fia.official)

Времето преди началото на надпреварата беше сухо, топло и облачно. Не се изключваха превалявания по време на надпреварата на Имола. Миналата година дъждът тотално разбърка подреждането и доведе до редица драми.

Ферари №51 поведе след летящия старт на Имола. На второ място се движеше клиентския прототип на AF Corse с №83, следван от БМВ М WRT №15, двете машини на Тойота, Алпин №36, Пежо №93, Алпин №35, Кадилак №12 и Порше Пенске №6. В дъното се намираха машините на Астън Мартин и Ферари №50. Прототипът на Скудерията потегли от последно място, след като загуби времената си в квалификацията.

Драмите в Имола започнаха още в началната фаза на надпреварата. Първо Корвет №33 от клас LMGT3 имаше контакт с Порше №83 на Iron Dames и се завъртя и мина през чакъла. В категория Hypercar битката беше много оспорвана, особено в по-задната част на колоната. Двете машини на Алпин имаха контакт и се бореха с Кадилак и Пежо. Отпред водеха двете машини на Ферари, следвани от тази на БМВ и двете на Тойота.

Около 90 мин. след старта на пистата излезе кола за сигурност заради инцидент на Астън Мартин №27 от клас LMGT3. Пилотът Иън Джеймс се завъртя и удари в стената. В тази категория в битка за победата беше WRT БМВ №46 и Visa AF Corse Ферари №21. В категория Hypercar Ферари №51 водеше пред това с №83 и Порше Пенске №6. Тойота №7 и БМВ М WRT №20 имаха контакт, в резултата на който имаше щети и по двата прототипа.

Драмите в Имола продължиха след преполовяването на надпреварата. Ферари №51 и Порше Пенске №6 водеха колоната, следвани от БМВ М WRT №20 и AF Corse №83. При GT автомобилите WRT БМВ №46 удари машината на Ферари с №21 на излизане от втория завой Риваца. Това доведе до нов инцидент и период на жълти флагове

Тойота №8 водеше колоната в последния час от надпреварата на Имола. Машината на японците обаче беше с различна стратегия и тепърва трябваше да направи спиране в бокса. На второ място беше БМВ М WRT №15, което също трябваше да спре за последен път в бокса. Така реалният лидер в състезанието беше Ферари №51. Извън топ 10 победителят от Катар Ферари №50 водеше оспорвана битка с Тойота №7. Двете машини дори се удариха на завоя Тамбурело, заради което Ферари-то трябваше да мине през зоната за сигурност. На последните места в този клас продължаваха да се движат прототипите на Астън Мартин.

Ферари №51 в крайна сметка триумфира в 6-те часа на Имола. Скудерията показа отлично темпо и записа първа победа на родна земя в WEC. Това беше първи успех за Антонио Джовинаци, Алесандро Пиер Гуиди и Джеймс Каладо от 24-те часа на Льо Ман през 2023 г. На подиума се качиха още БМВ М WRT №15 и Алпин №36.

Четвъртото място в Имола остана за АF Corse №83 с пилоти Роберт Кубица/Йе Ифей/Фил Хенсън, следван от Тойота №8 с пилоти Себастиен Буеми/Брендън Хартли/Рио Хиракава и БМВ М WRT №15 с екипаж Рафаеле Марчиело/Дрис Вантор/Кевин Магнусен. Местата в челната десетка допълниха Тойота №7 с Майк Конуей/Камуи Кобаяши/Ник де Врис, Порше Пенске №6 с пилоти Мат Кембъл/Кевин Естре/Лорънс Вантор, Пежо №93 с пилоти Жан-Ерик Верн/Пол ди Реста/Микел Йенсен и Jota Кадилак №12 с екипаж Уил Стивънс/Норман Нато/Алекс Лин.

В клас LMGT3 победата отиде при Порше №92 на Manthey 1st Phorm с екипаж Рихард Лиц/Райън Хардуик/Рикардо Пера. На втора позиция остана WRT БМВ №46 с пилоти Валентино Роси/Келвин ван дер Линде/Ахмад Ал-Харти. Подиумът на Имола в този клас допълни Lexus №78 на Akkodis ASP Team и екипаж Фин Герзиц/Естеабан Масон/Арнолд Робин.