Начало Избрани Ферари води след първите 4 часа от надпреварата в Льо Ман

Ферари води след първите 4 часа от надпреварата в Льо Ман

1627
0
Ферари AF Corse №83
снимка, Георги Тодоров

Ферари води колоната след първите 4 часа от надпреварата в Льо Ман. Начело е клиентският прототип с №83. На второ място е Ферари AF Corse №50. Зад тях са Порше Пенске №5 и №4. Прототипите на Скудерията останаха начело и след първите 5 часа от състезанието.

24-те часа на Льо Ман е четвърти кръг от сезон 2024 в световния шампионат за издръжливост на ФИА). Надпреварата в перлата в короната на WEC, създаден през 2012 г. Домакин на събитието е пистата „Льо Ман Сарт“ с дължина от 13.626 км и разположена в северната част на Франция

Стартът беше даден от Зинедин Зидан. Легендарният френски футболист развя флага на своята страна, след което започна летящия старт на 92-рото издание на легендарната надпревара.

Победителят в квалификацията Порше Пенске №6 запази водачеството след началото на 24-те часа на Льо Ман. Ферари AF Corse №51 веднага изпревари Кадилак №3 и зае второто място. До края на първата обиколка Скудерията поведе, докато Кадилак продължи да губи позиции. Стартът беше чист и без сериозни инциденти.

Ферари заемаше първите две места след първия половин час от 24-часовата надпревара в Льо Ман. Начело беше прототип №50, следван от прототип №51. На трето място беше Порше Пенске №6. На четвърто място беше Кадилак №3, следван от БМВ М WRT №15, AF Corse №83, Тойота №8, Алпин №35, Кадилак №2 и Порше Пенске №5. В дъното на колоната бяха Порше Пенске №4, Пежо №94, БМВ М WRT №20 и Isotta Fraschini №11. Първият инцидент беше на БМВ М WRT №15, който предизвика жълти флагове.

Около 45 мин. след старта започнаха спиранията. Първите 4 хиперавтомобила влязоха в бокса за смяна на гуми. Така начело застана клиентският прототип на AF Corse №83. Единият прототип на Ферари получи наказание заради опасно освобождаване в бокса.

Около час и половина след старта на пистата започна да вали дъжд. Някои прототипи влязоха в бокса, докато други останаха на пистата. Дъждът се оказа доста кратък и лек, за да наложи използването на гумите на Мишлен за мокра писта. След всички разбърквания AF Corse поведе колоната пред другото Ферари с №50. Ферари №51 загуби позиции заради спирането за мокри гуми

Първият сериозен инцидент беше в клас LMGT3. Томас Флор от тима на Vista AF Corse №54 изгуби контрола над своя автомобил и се удари в стената. Това предизвика развяване на червени флагове. Малко след това Робин Фрайнс от БМВ М WRT се удари в стената от гуми близо до старт-финалната права.

AF Corse №83 продължи да води в следващите близо два часа благодарение на доброто каране на Роберт Кубица и Робърт Шварцман. На второ място беше Ферари AF Corse №50 и Никлас Нилсен. Зад тях бяха Порше Пенске №5 и №4, както и Jota Порше №38. В топ 10 влизаха още Тойота №8, Ферари AF Corse №51, Jota Порше №12, Тойота №7 и Ламборгини Iron Lynx №63.

В клас LMP2 водеше прототип №38 на Вектор Спорт. При LMGT3 водеше WRT БМВ с Валентино Роси зад волана. Седемкратният световен шампион направи дебюта си в 24-те часа на Льо Ман.