С версията 296 Speciale инженерите от Ferrari повишават удоволствието от шофирането на купето и кабриолета. Рецептата е известна: повече мощност и по-малко тегло.
Хората от Ferrari в Маранело поддържат традицията да гарнират базовите модели с допълнително подобрени варианти. С 296 Speciale наскоро представиха новата специална версия на серията 296 – в две конфигурации. 296 Speciale е базиран на 296 GTB Coupé, докато 296 Speciale A е вариант на 296 GTS. В този случай A означава Aperta и се отнася за версията кабриолет със сгъваем твърд покрив.
Системната мощност се увеличава с 50 к.с.
И в двата модела инженерите на Ferrari са издигнали хибридната задвижваща система до ново ниво на мощност. Разположеният централно отзад 120-градусов V6 двигател с два турбокомпресора и електромоторът сега генерират като система 880 к.с. Това е с 50 к.с. повече от преди. 37 конски сили от увеличението на мощността се дължат на двигателя с вътрешно горене. Той е оборудван с нови титанови мотовилки, подсилени бутала и по-лек колянов вал. Новата система за управление на двигателя осигурява подобрени характеристики. Новите турбокомпресори подават по-голямо налягане, мощността на двигателя с вътрешно горене нараства до 700 к.с. и 755 Нм.
Електрическият двигател, разположен между V6 мотора и трансмисията, също е получил повече мощност. В новия режим Extra Boost той осигурява 132 kW (180 к.с., с 13 к.с. повече от преди) и 315 Нм. Увеличението на мощността позволява да се въведе и нова стратегия за превключване на предавките за осемстепенната трансмисия с два съединителя. Тя използва при смяна на предавките допълнителен въртящ момент, за да се съкрати времето за превключване.
Адаптирана аеродинамика
По пътя към още по-добра динамика на шофиране, но и към оптимизирана концепция за охлаждане, италианците са се постарали да направят повече стъпки по отношение на аеродинамиката. Те включват нова предна престилка с по-големи отвори за охлаждащ въздух, по-големи охлаждащи канали до фаровете, нов проточен преден капак, който Ferrari нарича „аеродинамичен амортисьор“, и вертикални перки на задната броня с нови L-образни странични крила, които генерират допълнителна притискаща сила в синхрон с активния заден спойлер. Спойлерът вече се задвижва чрез нова стратегия за управление на сервомеханизма. Тя не само съкращава с 50% времето за превключване между конфигурациите Low Drag (LD) и High Downforce (HD), но и въвежда новата конфигурация Medium Downforce (MD), която подобрява стабилността на задната част при високи скорости. Цялата дънна облицовка на каросерията и задният дифузор са преработени. Вентилационните „хриле“ в предните калници също са нови. Моделът 296 Speciale A е получил и преработен капак на двигателния отсек. Твърди се, че като цяло притискащата сила е увеличена с до 20 %.
По-ниско тегло
В допълнение към титановите компоненти на двигателя, многобройните титанови винтови връзки, титановите пружини на окачването, новата титанова изпускателна система и преработения корпус на двигателя, изградени от карбон компоненти на каросерията осигуряват по-малко тегло. GTS е намалил теглото си с цели 50 килограма, а GTB -– с 60 кг. Електронното управление на окачването също е коригирано. Наред с понижаването с пет милиметра всички системи са актуализирани до последната версия на софтуера. По този начин максималният ъгъл на накланяне в завоите е намален с 13%. Специално разработените гуми Michelin Pilot Sport Cup 2 би трябвало да реализират новия потенциал.
Дизайнът на кокпита на моделите Speciale отразява темата за намаляване на теглото чрез засилено използване на въглеродни влакна и алкантара. От Ferrari са намалили и броя на компонентите. Дръжките на вратите например вече са интегрирани директно в облицовката на вратите.
Без цена, но със специален дизайн
Както обикновено, Ferrari не разкрива цените на моделите 296 Speciale. В замяна на това купувачите на новия специален модел могат да поръчат лакиране с две бели надлъжни ивици по цялата каросерия в комбинация със стартов състезателен номер върху вратите. (Има възможност за избор на номера от 00 до 99.)