Себастиан Фетел може да пропусне и състезанието в Саудитска Арабия. Пилотът на Астън Мартин даде положителен тест за коронавирус малко преди уикенда за Гран при на Бахрейн. Съгласно правилата той бе поставен в изолация. Негов заместник в надпреварата на Сахир бе Нико Хюлкенберг.
След състезанието на Сахир, шефът на Астън Мартин Майк Крак заяви, че Фетел се чувства по-добре. Въпреки това той може и да не успее да се възстанови напълно и да получи разрешение да кара в Джеда. Седемдневният период на карантина на Фетел в Бахрейн теоретично би трябвало да позволи на германеца да пътува до Саудитска Арабия в четвъртък. Единственото условие е той даде негативен тест за COVID-19.
„Себастиан участваше в нашето онлайн съвещание“, заяви Майк Крак пред медиите.
„Гласът му звучеше по-добре в сравнение с преди два дни. Все още не знаем кога той ще е напълно здрав. Налага се да изчакаме още два дни. Признавам, че не съм на 100 процента запознат с коронавирус ограниченията в Саудитска Арабия. Не мога да кажа дали Фетел ще бъде допуснат да влезе в страната“, обясни Крак.
Съвсем наскоро Саудитска Арабия отмени всички ограничения, свързани с COVID-19. Това би гарантирало безопасното влизане на Фетел в страната.
Междувременно Хюлкенберг ще пътува заедно с отбора. Германецът може отново да вземе участие с новия болид на Астън Мартин.
„Аз така или иначе ще бъда в готовност и като резерва. Предполагам, че в четвъртък или петък ще се разбере дали екипът ще има нужда от мен на пистата.“
В квалификацията Хюлкенберг впечатляващо изпревари съотборника си Ланс Строл. В състезанието на Сахир и двамата състезатели на Астън Мартин останаха далеч от зоната на точките. Германският пилот призна, че завръщането му в спорта след близо 15-месечно отсъствие не е било лесна задача.
„Беше трудно, много трудно. Все едно бях в боен режим„, казва той. „Началото беше добро. Но аз просто се опитвах да издържа до края на състезанието.“
„След като излезеш от този режим, в който просто караш с нови, свежи гуми и знаеш ограниченията, трябва да управляваш и разбираш автомобила много повече. Така че това определено ме затрудни.“
„По време на надпреварата научих много неща. Тръгването ми бе прилично. Мисля, че след това се опитах да изпреваря някого, но допуснах грешка в завой номер 1. И оттам нататък всичко тръгна надолу. Доста бързо започнах да губя скорост. Просто се връщах все по-назад и по-назад. Но да, беше каквото беше“, завърши Нико Хюлкенберг.
Until next time. 💚 #IAMCREATIVITY | @ConorMcDPhoto pic.twitter.com/Oq9QyEPq6z
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) March 20, 2022