Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Фетел пръв и в последната свободна сесия в Остин

Фетел пръв и в последната свободна сесия в Остин

33
0
Себастиан Фетел

Себастиан Фетел (Ред Бул) бе най-бърз и в последната свободна тренировка за Гран при на САЩ. Второ време – с 0,258 сек по-слабо от това на двукратния световен шампион – даде Люис Хамилтън (Макларън). Пастор Малдонадо с Уилямс е трети (на 0,511 сек).

Времето за последния час за подготовка остана ясно и слънчево, но температурите бяха по-ниски и от вчерашните. 13 градуса на въздуха и 15-16 на асфалта бяха стойностите в началото на сесията. Немалка част от пилотите имаха грижи със загряването на гумите по време на петъчните изпитания и доста от най-добрите времена бяха постигани в рамките на по-дълги серии от обиколки. Екипите се притесняваха дали ще успеят днес да се справят с гумите, които този уикенд са най-твърдите в гамата на Пирели – медиум и хард.

Първите минути бяха за обичайните обиколки за проверка на системите и условията на трасето. В Лотус и двете коли бяха с последните нови компоненти, повечето от които вчера изпробва само Кими Райконен (предно крило, изпускателна система и т.н.). В отбора трябва да решат след тази последна тренировка кое биха използвали в квалификацията и състезанието, така че финландецът веднага започна работа и даде първото време за сесията – 1:49.107 мин.

Съркюит ъф ди Америкас все още бе с доста хлъзгав асфалт, но тимовете вече следваха обичайната си за събота програма. Пилотите на Ред Бул, Ферари и Макларън се прибраха сред инсталационните турове (Люис Хамилтън и Фелипе Маса направиха по два), докато на трасето състезателите на Мерцедес Нико Розберг и Михаел Шумахер се опитваха да разрешат някак грижите си с гумите. Седемкратният световен шампион бе начело в малката група от седемте пилоти с времена – 1:40.580, а след това 1:39.483 преди съотборникът му да свали до 1:38.589 и 1:38.221.

Още в първата обиколка на Себастиан Фетел пък се видя аеробоята по предното крило – Ред Бул проверяваха поведението на RB8 с новия вариант, който е с шест елемента във външната си част, близо до страницата (където предходната версия е с пет компонента). От бокса на тима междувременно отбелязаха, че времето е подобно на това при предсезонните тестове през зимата.

Ферари продължиха работа с двата варианта на тяхното предно крило (с пет и шест елемента). В Скудерията също не бяха решили още кое точно ще оставят на колите на Маса и Фернандо Алонсо за квалификацията и състезанието.

20 минути след началото на тренировката Серхио Перес (Заубер) удари Шарл Пик (Маруся) в седми завой. Вчера мексиканецът получи предупреждение от стюардите за блокиране на съекипника на французина Тимо Глок. При три предупреждения автоматичното наказание е преместване с 10 места на грида. Това отново повдигна въпроса дали Перес (заради когото на пистата има сериозен брой мексиканци) не се поддава на напрежението, след като подписа договор с Макларън. През това време от Макларън се обадиха на Хамилтън със съобщение да не обръща внимание на предупредителен сигнал за спирачките. Проблем със сензор на МР4-27 довел до включването на светлината и от питуола заявиха, че ще съобщят на Люис, ако има някакъв проблем.

В средата на времето начело на класирането вече бе Дженсън Бътън (1:37.973). Алонсо бе с общо 6 обиколки до този момент и без записано време. Във Ферари сметнаха, че условията не са достатъчно добри, за да получат достатъчно добра информация.

Жан-Ерик Верн предизвика известно смущение, спирайки встрани от пистата. Торо Росо заявиха, че най-вероятно е ударил прекалено силно бордюр и съответно имаше повреди по колата отпред вдясно. Периодът с жълти знамена на трасето се проточи и оказа влияние върху работата на Ферари. Маса дори се обади по радиото да пита рейсинженера си Роб Смедли какъв е смисълът да кара при наличието на предупредителни флагове толкова дълго, но получи инструкция да продължи серията си. Пръв в подреждането бе Хамилтън – 1:37.492 мин (с 0,046 сек по-добро постижение от последната най-бърза обиколка на съотборника му). Фетел бе трети – на 0,542 сек.

Последните петнайсетина минути бяха отделени за обиколките с по-мекия тим гуми – медиум. Всички пилоти бяха на трасето с изключение на Ромейн Грожан, който се оказа с проблем в скоростната кутия.

Фетел свали със секунда времето на Хамилтън в последните минути. Алонсо излезе втори, но бе изместен от Пастор Малдонадо (Уилямс) и след това от Люис. Така редът бе Себастиан, Хамилтън, Малдонадо, Алонсо, Розберг, Маса, Уебър, Перес, Хюлкенберг, Бътън и т.н.