Начало Избрани ФИА публикува актуализирана версия на спортния правилник за 2022 г.

ФИА публикува актуализирана версия на спортния правилник за 2022 г.

2578
0
кола за сигурност
снимка, Ред Бул Контент Пуул

ФИА публикува актуализирана версия на спортния правилник за 2022 г.  Това се случва около месец преди началото на новия сезон в F1. Най-важното изменение е новият начин на подновяване на състезанията след намеса на кола за сигурност. 

Според старите правила, които действаха миналата година, рейс контролът изпращаше инструкция към всички състезатели, която разпореждаше на изостаналите автомобили да изпреварят автомобила на безопасността.

Регламентът, който бе припомнен след спорния финал на сезон 2021 в Абу Даби гласеше следното:

„След като последният затворен автомобил е изпреварил лидера, колата за сигурност ще се върне в бокса в края на следващата обиколка.“

Именно този регламент бе нарушен от Майкъл Маси по време на Гран при на Абу Даби 2021. Австралиецът рестартира надпреварата в същата обиколка, в която автомобилите получиха нареждане да минат напред.

В член 15.3 от спортния правилник за 2021 г. обаче се посочва, че директорът на състезанието има пълен контрол върху процедурата за рестартиране на автомобила за сигурност. Това освобождава Маси от отговорност за грубо нарушение на разпоредбите.

Като част от действията на ФИА, насочено към събитията от това състезание, регламентът за тази година е променен.

Член 55.13 от актуализирания спортен правилник, публикуван на 18 февруари, очертава промяна по следния начин:

„Освен ако секретарят на трасето не прецени, че присъствието на сейфти кара все още е е необходимо, след като съобщението: „Изостаналите болиди вече могат да изпреварват“ бъде изпратено до всички състезатели, използващи официалната система за комуникация. Тогава автомобилът за сигурност ще се прибере в края на следващата обиколка.

Тази промяна изглежда е с намерението да финализира определен момент, когато колата се оттегля. По този начин болидите, които са затворени с обиколка вече носят отговорност за своевременно си преместване и връщане към задната част на колоната. Състезанието ще се рестартира от тази обявена точка, независимо от това какво са направили затворените болиди през това време.

Не е променено едно важно правило. Това е как рейс директорът запазва крайната си власт върху контрола и използването на колата на сигурността.

Възможно е да бъдат направени допълнителни промени преди началото на новата кампания. Президентът на ФИА  Мохамед Бин Сулайем изтъкна във видео съобщението си, че „процедурите за задминаване на колата за сигурност се преразглеждат от спортния консултативен съвет на F1.“

Преди няколко дни имаше заседание на Комисията на F1. То се проведе на 14 февруари в Лондон. Според Бин Сулайем срещата, по време на която имаше дискусии относно драматичната надпревара в Абу Даби на финала на сезон 2021, е била „много добра.“ Също така той е успял да се договори с отборите за някои неща.