ФИА обяви нова точкова система, чрез която младите пилоти ще трупат актив за получаване на суперлиценз.
Международната автомобилна федерация промени изискванията в това отношение, след като въпросът не е ли редно да има възрастова граница за влизане във Формула 1 бе повдигнат отново. Причината бе Макс Верстапен. Холандецът подписа договор с Торо Росо, докато бе още на 16 години. Тази година той ще стане най-младият състезател, дебютирал в Гран при – на 17 години и няколко месеца.
Новата система ще се използва този сезон и ще се прилага при необходимост за издаване на суперлицензи за 2016 г. Пилотите ще трябва да са поне на 18 години, да са преминали тест за спортните правила на спорта и да имат поне две години в малките формули. В трите години преди подаване на молба за суперлиценз те ще трябва да имат събрани поне 40 точки според схемата по-долу.
В системата са включени общо 11 шампионата, единият от които все още не съществува – Формула 2. С най-нисък коефициент е Формула Рено, като в тези серии точки ще взимат само класираните от първо до трето място (съответно 5-3-1). По 40 точки ще взимат шампионите в Индикар, WEC (World Endurance Championship – световния шампионат за състезания за издръжливост, само в клас LMP1), европейската Формула 3 и GP2, а първият в F2 ще получава 50. Третото място във Формула 2 се равнява като точков актив на титлите от GP2, F3, WEC и Индикар. Сериите обаче още не съществуват, като досега няма яснота от страна на ФИА кога ще бъдат организирани.
Ако схемата действаше от 2010 г. насам, то 10 пилоти нямаше да могат да дебютират във Формула 1 – сред тях Даниел Рикиардо, Жан-Ерик Верн, Пол ди Реста и т.н. Според нея нито Верстапен, нито Карлос Сайнц щяха да са с достатъчно висок актив, за да получат суперлиценз. Другият дебютант за 2015 г. – Фелипе Наср – щеше да е записал 52 точки от класиранията си в последните три години в GP2.
Позиция в шампионата | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Формула 2 | 60 | 50 | 40 | 30 | 20 | 10 | 8 | 6 | 4 | 3 |
GP2 | 50 | 40 | 30 | 20 | 10 | 8 | 6 | 4 | 3 | 2 |
европейска F3 | 40 | 30 | 20 | 10 | 8 | 6 | 4 | 3 | 2 | 1 |
WEC | 40 | 30 | 20 | 10 | 8 | 6 | 4 | 3 | 2 | 1 |
Индикар | 40 | 30 | 20 | 10 | 8 | 6 | 4 | 3 | 2 | 1 |
GP3 | 30 | 20 | 15 | 10 | 7 | 5 | 3 | 2 | 1 | 0 |
Формула Рено 3.5 | 30 | 20 | 15 | 10 | 7 | 5 | 3 | 2 | 1 | 0 |
японската Супер Формула | 20 | 7 | 10 | 7 | 5 | 3 | 2 | 1 | 0 | 0 |
национални F4 шампионати | 10 | 7 | 5 | 7 | 5 | 3 | 2 | 1 | 0 | 0 |
национални F3 шампионати | 10 | 7 | 5 | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Формула Рено | 5 | 3 | 1 | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |