Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 ФИА налага изисквания за наляганията в гумите, ъгъла на сходимост и забранява...

ФИА налага изисквания за наляганията в гумите, ъгъла на сходимост и забранява размяна

108
0
2013,гуми,Нюрбургринг,Пирели

ФИА забрани изрично отборите от Формула 1 да разменят дясна и лява задни гуми и наложи изисквания за наляганията в гумите и ъгъла на сходимост. Предприетите от федерацията мерки бяха оповестени тази сутрин и разпратени до екипите, след като късно снощи пилотите от GPDA (Grand Prix Drivers Association) разпространиха изявление, в което заплашват да бойкотират Гран при на Германия при повторение на проблемите с гумите.

ФИА освен това действа по молба на Пирели. Италианската компания разпространи резултатите от анализа си за инцидентите на Силвърстоун по-рано тази седмица. В изложението бе посочено, че доставчикът няма достъп до данни в реално време за гумите. От Пирели поеха вината за това, че бяха наясно с практиката за размяна на задните гуми, но не я забраниха и помолиха в бъдеще да могат да наблюдават показателите. Техните работни граници обаче – за налягания, ъгъл на сходимост и т.н. – са препоръчителни, Пирели не могат да налагат изисквания на отборите. Това е основната причина, наложила в случая намесата на ФИА.

От Пирели ни помолиха – от гледна точка на сигурността – да осигурим използването на гумите при всички автомобили при изброените по-долу условия – се казва в изпратеното от рейсдиректора Чарли Уайтинг писмо. – Отговорност на екипите е да демонстрират пред техническия делегат на ФИА, че болидите отговарят на тези условия във всеки момент (от уикенда). Предните и задни гуми трябва да се използват от тази страна на автомобила, за която са конструирани по принцип (забранява се размяната им).

Минималното налягане при стартиране трябва да е (отпред и отзад) 16psi, минимално за предните гуми – 20psi, за задните – 19psi. Максимален негативен ъгъл на сходимост: отпред 4 градуса, отзад – 2,5 градуса.

Спортният шеф на Пирели Пол Хембри обясни, че в случая е следвана същата процедура като на белгийската писта Спа през 2011 г., когато Ред Бул имаха проблем заради екстремен ъгъл на сходимост.

Писахме на Чарли и го помолихме да изпрати изисквания на отборите, защото въпреки (случилото се през) миналия уикенд, някои хора ни питаха може ли да правят неща, които ние не желаем да вършат – допълни Хембри.