Начало Избрани ФИА отговори на Верстапен: Целта на сейфти кара не е да е...

ФИА отговори на Верстапен: Целта на сейфти кара не е да е бърз. Той трябва да осигури безопасността на пилотите и маршалите

7314
0
кола за сигурност Астън Мартин
снимка, Астън Мартин

ФИА отговори на критиките на Верстапен относно скоростта на колата на сигурност. Пилотът на Ред Бул определи автомобилът на Астън Мартин като „костенурка.“ Нидерландецът се е борел да загрее своите гуми по време на двата рестарта на надпреварата. В крайна сметка той отпадна след технически проблем в своя болид RB18.

„Имаше толкова малко сцепление. Освен това автомобилът за сигурност караше толкова бавно и беше като костенурка. Това е просто невероятно. Нямаше повреден автомобил на задната права. Така че не разбирам защо трябваше да караме толкова бавно. Искам да се проведе разследване“, сподели Верстапен.

Въпреки коментарите на световния шампион, ФИА не приема за проблем разликата в скоростта на автомобилите за сигурност на Мерцедес и Астън Мартин.

В изявление, публикувано в социалните медии, управителният орган на автомобилните състезания заяви, че приоритет на автомобила не е в това колко бързи се движи. Според тях, той трябва да помага на официалните лица да поддържат безопасното протичане на състезанието.

„В светлината на неотдавнашните коментари относно скоростта на автомобила за сигурност във Формула 1, ФИА би искала да повтори, че целта на сейфти кара на ФИА във Формула 1 не е да е бърз. Той трябва да осигури безопасността на пилотите, маршалите и официалните лица.“

Процедурите на автомобила за сигурност отчитат множество цели в зависимост от конкретния инцидент. Те включват и изискването за „събиране“ на колоната. Неговата цел e осигуряването на безопасен начин за възстановяване след инцидент или отломки на пистата. Освен това те регулират темпото в зависимост от възстановителните дейности, които може да се извършват в друга част на пистата.“

Влиянието на скоростта на автомобила за сигурност върху представянето на следващите автомобили е второстепенно. Въздействието му е еднакво за всички състезатели, които са отговорни за безопасното шофиране по всяко време в съответствие с условията на техния автомобил и обстановката на трасето.“

По време на състезанието на Албърт парк, Мик Шумахер (Хаас) и Юки Цунода (Алфа Таури) едва не се изпревариха зад колата за сигурност. Във връзка с това, ФИА отвори вратата за преразглеждане на правилата за това колко близо трябва да се движат един зад друг пилотите от F1.

След разследването на инцидента стюардите заявиха, че ще бъде обсъдено конкретно правило. То се състои в изискване на пилотите да не се отдалечават един от друг на повече от десет болида.

В изявлението на стюардите в Мелбърн се казва следното нещо:

„Скоростта и спирачните възможности на автомобилите от Формула 1, са в противоречие с традиционно определеното в правилника разстояние от десет автомобила зад колата за сигурност. Това е най-видно при опитите за поддържане на необходимите температури в гумите и спирачките.

Това трябва да бъде акцент в бъдещите инструктажи на водачите. Искаме да се гарантира, че състезатели ще се споразумеят как най-добре да се справят с това предизвикателство, преди да се случи нещастен инцидент.“