Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 ФИА потвърди, че е получила и отхвърлила молба за суперлиценз на Херта

ФИА потвърди, че е получила и отхвърлила молба за суперлиценз на Херта

1957
0
ФИА
снимка: Спас Генев

ФИА обяви, че е получила молба за издаване на суперлиценз на Колтън Херта, която е отхвърлила въз основа на това, че пилотът от Индикар няма достатъчно точки според системата на международната автомобилна федерация. Документът дава право на състезателя да участва във Формула 1.

„ФИА потвърждава, че към федерацията бе отправено запитване. Вследствие на това ФИА потвърди, че пилотът Колтън Херта няма необходимия брой точки, за да получи суперлиценз от организацията“, се казва в изявлението

„ФИА постоянно разглежда правилата и процедурите си, включително тези за суперлиценз. Основните фактори, разглеждани във връзка с този въпрос, са безопасност, опит и представяне по отношение присъствието на състезателите в различни шампионати.“

От Ред Бул направиха опит да привлекат Херта, за да кара за Алфа Таури на мястото на Пиер Гасли

Хелмут Марко смята, че никой от настоящите пилоти в програмата на екипа от Милтън Кийнс не е достатъчно подготвен, за да заеме титулярна позиция в F1. Същевременно се говори, че може би има план семейство Андрети да купи по-малкия отбор на Дитрих Матешиц. След няколко седмици коментари от ФИА заявиха, че няма да се поддават на натиск, независимо за кой пилот става дума. Сега от федерацията потвърдиха и официално, че ще спазят собствената си система.

Колтън и баща му Брайън Херта заявиха по-рано, че ще уважат системата на ФИА.

„Единственото, което ще кажа, е, че Колтън заслужава да получи шанс във Формула 1. Кога ще стане това обаче, не знам“, допълни Брайън Херта.

Самият състезател посочи, че според него тежестта на Индикар в системата на ФИА за получаване на точки не е достатъчно висока. И той обаче коментира, че няма да настоява за нищо.

Във Формула 1 официално останаха четири незаети позиции за сезон 2023 – в Алфа Ромео, Алпин, Хаас и Уилямс. През последните дни бяха потвърдени оставането на Юки Цунода в Алфа Таури и напускането на Николас Латифи от Уилямс. Все още е възможно обаче потвърденият значително по-рано в тима от Фаенца Пиер Гасли все пак да напусне в посока Енстън. Последната кандидатура за мястото там е Ник де Врис. Той имаше лична среща с Хелмут Марко след F1 дебюта си в Италия.