Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 ФИА призна, че е трябвало да предупреди Верстапен в Австрия

ФИА призна, че е трябвало да предупреди Верстапен в Австрия

4404
0
стюарди, стюардите, ФИА
снимка: Спас Генев

ФИА призна, че е трябвало да предупреди Макс Верстапен по време на Гран при на Австрия за защитата му срещу Ландо Норис. Двамата пилоти стигнаха до удар на пистата Ред Бул Ринг. В навечерието на надпреварата във Великобритания заявиха, че са разговаряли и да се разбрали. Шефовете на Макларън обаче не оставиха ситуацията на мира. Зак Браун заяви, че ако никой не каже на Верстапен, че това, което върши, е неправилно, то нидерландецът ще продължи да кара по същия начин. Андреа Стела заяви, че се е срещнал с хора от ФИА, за да поиска разяснение от тяхна страна на принципите за изпреварване по време на състезание.

В крайна сметка по време на уикенда на пистата Силвърстоун се е състояла среща на ФИА с представители на отборите от Формула 1. На нея от федерацията са заявили пред екипите, че е трябвало Верстапен да получи предупреждение по време на състезанието на Ред Бул Ринг

Обяснението е било, че реакцията на рейс контрола спрямо пилота на Ред Бул е трябвало да е черно-бяло знаме. Това е предупредителен знак за състезател, означаващ, че ще получи наказание ако не спазва регламента. Съответното правило в Международния спортен 2.5.4.1 f) код е променено през юни. То гласи: „Този флаг трябва да се показва еднократно и е предупреждение за съответния пилот за неспортсменско поведение или за действие, което може да доведе до наказание ако бъде повторено“.

„Нашето разбиране на ситуацията бе потвърдено от ФИА. От федерацията са очевидно са разглеждали регламента и са обновили интерпретацията. И според мен всички – всички – стигнахме до заключението, че Макс трябваше да получи предупреждение. Това щеше да предотврати ескалацията, довела до удар“, коментира Стела.

„По време на състезание не можеш да направиш кой знае колко. Не е позволено да разговаряш със стюардите. Може да се обадиш на рейс директора. Но той всъщност също не говори с тях (по това време)“, допълни шефът на Макларън в F1.

Последното обяснява защо Стела толкова упорито преследва федерацията с искане за изясняване след състезанието в Австрия.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by McLaren (@mclaren)