Хаас изкара труден първи домашен уикенд за сезон 2025. Отборът не спечели нито една точка в спринта и основното състезание и позволи на Уилямс да се затвърди на петото място при конструкторите. Хаас също така нямаше късмет, тъй като Естебан Окон направи спиране извън периодите на виртуална кола за сигурност, които облагодетелстваха някои съперници.
Хаас започна уикенда в Маями с големи очаквания. Екипът се надяваше да запише силен резултат в първата си домашна надпревара за тази година. Голямото количество бавни завои трябваше да пасне много добре на автомобила VF-25.
Естебан Окон потегли 12-ти в спринтовата надпревара в събота и финишира на същата позиция. Французинът не успя да спре в най-подходящото време и да смени своите интермедии със сликове. По-късно Окон показа много силно темпо и записа най-силния си квалификационен резултат от началото на сезона- девето място.
Окон се движеше в челната десетка в началната фаза на надпреварата в Маями. Пилотът на Хаас водеше битки със своите съперници и успяваше да задържи позицията си. За нещастие, той не направи спирането си по време на трите периода на виртуална кола за сигурност. След това той нямаше достатъчно добро темпо и беше изпреварен от Люис Хамилтън и Исак Хаджар. В крайна сметка той финишира 12-ти и си тръгна с празни ръце от състезанието
„Мисля, че състезанието беше солидно от наша страна. За съжаление ни липсваше малко скорост, за да се борим с по-бързите момчета отпред“, каза Окон. „Нямахме и голям късмет, тъй като не спряхме в бокса по време на виртуален сейфти кар. Имаше няколко случая, но ние така и не успяхме да се озовем в такава позиция.“
Битките на Окон на пистата бяха едни най-интересните моменти по време на Гран при на Маями. За съжаление той изпадна извън топ 10 и не беше удовлетворен от постигнатия резултатът.
„Да имаше няколко битки, които винаги завършваха по един и същи начин, така че малко разочароващо от тази страна“, призна Окон. „Лато цяло уикендът беше силен за отбора и трябва да продължим да го правим, след като постигнем още по-добри резултати от автомобила“, каза той.
„Очевидно е страхотно да се борим с по-бързите автомобили напред. Това показва, че сме свършили добра работа във квалификацията, тъй като в състезанието се върнахме малко назад.“
„Ще продължим да работим. Има някои добри поуки от този уикенд и някои добри очаквания и за следващите, които очаквам с нетърпение“, заключи пилотът на Хаас.
Другият пилот на Хаас Оливър Беърман също не спечели точки в Маями. Британският тийнейджър финишира осми в спринтовата надпревара, макар да потегли от задната част на колоната. Няколко часа по-късно Беърман беше наказан и изпадна от зоната на точките.
Състезателят на Хаас потегли от последна позиция в Гран при на Маями. Той се движеше извън топ 10, когато повреда в двигателя го принуди да спре в зоната за сигурност и да се оттегли. Заради него на трасето беше активирана виртуална кола за сигурност.
„Не съм сигурен какво точно се случи. Просто изгубих задвижването, сервоуправлението и всичко останало. Жалко, че не успях да завърша това състезанието“, коментира Беърман.
Your phone just got a little more Miami 🇺🇸📱
Give yourself a midweek refresh with #WallpaperWednesday. Choose your favorite, hold down on the photo, load in 4K and then to save to your phone! 👊#HaasF1 #F1 #MiamiGP pic.twitter.com/9bS7RNuVMe
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) May 7, 2025