Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 ФИА призна, че Верстапен е трябвало да получи наказание в Сингапур

ФИА призна, че Верстапен е трябвало да получи наказание в Сингапур

4555
0
ФИА
снимка: Спас Генев

ФИА призна, че Верстапен е трябвало да получи наказание в Сингапур. Ръководният орган не отрича, че е допуснал грешка в решението, при което нидерландецът получи порицания и не бе преместен по-назад на стартовата решетка.

Днес ФИА потвърди, че Верстапен е трябвало да получи стандартното наказание- преместване с три места назад на стартовата решетка. Това щеше да го свали от 11-то на 14-то място на решетката. По този начин Макс щеше да има още повече затруднения да си пробие път напред

ФИА също така обеща, че решението на Верстапен няма да се използва като прецедент. На практика то ще бъде изтрито от базата данни за минали инциденти, на които стюардите се позовават при вземането на решения.

Верстапен беше обект на три разследвания в Сингапур. Първият случай беше за това, че е блокирал на пистата Логан Сарджънт. След това той блокира и Юки Цунода. Накрая той бе разследван и за това че се е забавил прекалено дълго в питлейна и е образувал колата от автомобили зад себе си. По този начин пилотът на Ред Бул е опитвал да създаде пролука.

Очакванията бяха Верстапен да получи поне едно наказание от стюардите на ФИА и да потегли от по-задна позиция. В крайна сметка обаче той се отърва с няколко порицания и парична глоба.

Темата с наказанията беше повдигната на срещата на мениджърите на отборите в Сузука. По време на нея стюардът на ФИА в Сингапур Матео Перини призна, че решението за порицание, което получи Верстапен, всъщност е трябвало да бъде наказание. Но в този случай комисарите на ФИА е трябвало да санкционират и Сарджънт. Американецът възпрепятства обиколката на Ланс Строл в квалификацията.

Перини също така потвърди, че случаят с Верстапен няма да се използва като прецедент в бъдеще. Според него, липсата на радиопредупреждение за приближаващи се автомобили не трябва да се разглежда като смекчаващо обстоятелство, което предпазва пилота от по-сериозно наказание.

Перини обясни и за инцидента в питлейна. В този случай стюардите на ФИА все още поддържат първоначалното си решение за порицание, тъй като изчакването в бокса не е изрично забранено в правилника. Те обаче казали на федерацията че трябва да има регламент, който да обхваща такива обстоятелства.

Вчера Ландо Норис, Люис Хамилтън, Шарл Льоклер и Пиер Гасли коментираха решението на стюардите от Сингапур. Според тях, Верстапен е трябвало да получи наказание. Норис дори потвърди, че част от неговите колеги не гледат достатъчно в огледалата си и пречат на автомобилите зад себе си.

Вчера състезателният директор на ФИА Нилс Витик въведе максимален лимит за обиколките в квалификацията. Така трябва да се избегне повторение на случката от Сингапур.