Начало Formula 1 News ФИА ще реши въпроса с окачванията преди първите тестове

ФИА ще реши въпроса с окачванията преди първите тестове

8
0

ФИА ще реши въпроса с това кои окачвания са легални и кои не за 2017 г. преди първите официални тестове за новия сезон, които започват на 27 февруари в Барселона. В началото на тази година от Ферари и по-специално шеф-дизайнерът на тима Симоне Реста отправиха запитване към федерацията дали може да въведе система на окачването HPC (Hydraulic Pitch Control), която реално да пресъздава FRIC (Front and Rear InterConnected или взаимно свързване на предното и задното окачване), което бе забранено през 2014 г.

При последното се измества наклона на шасито в една или друга посока според товара, който то понася, но без да има физическа връзка между предната и задната част на колата. Мерцедес разработи напълно легален негов хидравличен заместител, за да подобри стабилността на шасито.  При него, чрез работата на хидравличната течност в третия амортисьор на предната ос, колата се стабилизира и практически няма големи промени в нивото на шасито при всички процеси на движение. Смята се, че и Ред Бул има подобен тип окачване.

Въпросът на Ферари бе дали подобни системи не нарушават точка 3.15 от техническия регламент на F1, която забранява използването на подвижни аеродинамични елементи. Тогава техническият делегат на ФИА Чарли Уайтинг отговори на Скудерията, че според него всяка система на окачването, която променя реакцията на колата при определен товар, би противоречила на техническите правила.

Смята се, че запитването Ферари не е било с цел тимът да разбере дали ще получи разрешение да използва такъв тип окачване, а дали това на конкурентите от Мерцедес и Ред Бул е легално. А се предполага се, че техните предни окачвания досега са били на ръба на позволеното.

Според информация на motorsport.com са проведени нови дискусии по въпроса миналата седмица между техническите директори на отборите и ФИА, като не е било постигнато съгласие относно това кое да е позволено и кое не. Предложени са били няколко идеи – връщане на конвенционално окачване, преминаване към активно окачване или запазване на сегашните хидравлични концепции, но без ограничения.

Очаква се официална техническа директива по случая на Уайтинг в следващите 2 седмици. Надеждите са тя да е достатъчна конкретна, за да е ясно преди първия старт кои типове окачвания са разрешени и кои не. Ако се окаже, че използваните системи от Мерцедес и Биковете в крайна сметка не са разрешени, то двата отбора ще трябва да преработят окачванията си преди първия старт на сезона в Австралия. А това може да доведе до сериозна загуба на скорост.

Ако директивата от Уайтинг обаче не е ясна и може да бъде тълкувана, то е възможно недоволни отбори като Ферари да подадат протест срещу окачването на въпросните отбори по време на първия кръг от сезона вза Гран при на Австралия.

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter