Начало Избрани ФИА скъси бариерата до завой №1 в Монреал заради опасения, свързани с...

ФИА скъси бариерата до завой №1 в Монреал заради опасения, свързани с безопасността на пилотите

711
0
пистата в Монреал 2023
снимка, Алфа Ромео

ФИА скъси бариерата до завой №1 на пистата Жил Вильнов. Ръководният орган реши да направи тази промяна след като се консултира с пилотите от F1. Така трасето в Канада отново претърпя леки промени преди началото на днешната Гран при.

В предишни години имаше голяма зона за сигурност в първия сектор на пистата Жил Вилньов. От нея се възползваха пилотите, които прескачаха завой №1, след което можеха да се върнат бързо на трасето сравнително безопасно

Тази година обаче ФИА удължи края на бариерата. Федерацията реши да попречи на автомобилите, които са излезли извън трасето, да се врязват в трафика, който е на втори завой.

В резултат на промяната пилотите, които се движеха извън пистата в Монреал, можеха да избират дали да отскочат през тревата, да заобиколят новата бариера и да направят рязък завой надясно към пистата. Така на практика те можеха да направят обратен завой в отбивката, да се върнат обратно и след това да завият надясно към пистата.

Двата варианта бяха използвани в петъчните тренировки. Промяната на бариерата беше обсъдена по време на петъчния брифинг на пилотите. Тогава Люис Хамилтън изтъкна, че никога не е виждал автомобил, който да е претърпял инцидент, какъвто е бил предназначен да предотврати новата  мантинела.

ФИА обсъждаше премахването на новата секция. Въпреки това бариерата остана на мястото си за съботните сесии в Монреал. Тогава на този участък имаше повече инциденти заради мокрото трасе. В крайна сметка предпазната бариера бе коригирана за неделя. Следователно последните 4 метра са премахнати. Това на свой ред ще се улесни безопасното връщане на пилотите на пистата след завой №2

„Първоначалната промяна беше направена, за да се избегне възможността автомобил да излезе от завой №1, да пресече с висока скорост изхода на завой №2 и евентуално да блъсне друг автомобил“, заяви говорител на ФИА.

„След обсъждане с пилотите решихме да направим промяна на трасето в Монреал. Тя ще позволи на болидите по-лесно да се присъединят отново. Разбира се, ще усъвършенстваме това решение за в бъдеще.“

Повечето пилоти от F1 не бяха никак доволни от новата бариера на пистата в Монреал. Те заявиха, че трябва да имат по-голямо право на глас, когато се обмислят промени на дадена писта.

„Всички говорихме за това снощи. В ретроспекция вероятно трябваше да се консултираме за мненията по този въпрос, преди да се вземат решения. Всички сме съгласни, че това не е оптимално“, заяви Ръсел. Британецът е председател на Асоциацията на пилотите от Гран при.

„Това е един от случаите, в които се почесваш по главата и се опитваш да разбереш причините за това“, каза Алекс Албон. „Бях там в петък, а през последните два дни проучвах доста неща! Всъщност мисля, че това беше добре проектиран завой преди смяната. Сега тя очевидно пистата е по-опасна, отколкото преди.“

„Смятам, че малко помощ от страна на състезателите щеше само да попречи на това да се случи на първо място. Определено това е нещо, за което сме говорили доста с тях.“

Юки Цунода бе един от многото пилоти, които допуснаха грешка на първия завой в Монреал. Японецът каза, че е разбрал защо първоначално бариерата е била променена

„Всички споменават, че е толкова опасно. Мисля, че в крайна сметка ФИА също разбира това. Аз лично смятам, че и аз виждам тяхната гледна точка и разбирам защо го направиха“, каза пилотът на Алфа Таури.

„Двамата с Люис си казвахме, че през последните 20 години всичко е едно и също. Това, което са направили, определено има и добра страна. Когато някой има масивна повреда на спирачките или нещо друго, това може да помогне да избегнем Т-образен удар. Но в същото време има повече шансове да прескочим външната страна на завой №1 и да се върнем направо в завой 2, което може да доведе и до повече Т-образни удари.“

Оскар Пиастри от Макларън беше другият, който опита да мине през зоната за сигурност в Монреал. „Аз самият имах едно пътуване през тревата. Това не беше най-безопасното връщане, дори и с най-доброто, което можех да направя. Виждал съм някои от другите опити за следване и това е доста невероятно. В крайна сметка се надявам стената да бъде премахната“, каза Пиастри.