Международната автомобилна федерация (ФИА) обяви, че е приключила с разследването на задвижващата система на Ферари. От организацията обявиха също така, че са сключили споразумение със Скудерията, но без да оповестят каквото и да е от него.
В изявлението на ФИА се казва:
„ФИА обявява, че приключи анализа на работата на задвижващата система на Скудерия Ферари след пълен технически анализ, както и че постигна споразумение с отбора. Специфичните подробности в споразумението остават известни на двете страни.”
„ФИА и Ферари се споразумяха по редица технически точки, които ще подобрят наблюдението на всички задвижващи системи във Формула 1”
„Освен това ще помогнат на федерацията в другите й регулаторни функции по отношение на шампионата, както и изследванията на федерацията относно вредните емисии и устойчиви горива.“
Задвижващата система на Ферари стана предмет на разследване заради мощността си. Болидите на Скудерията бяха недостижими като максимална скорост. Шарл Льоклер спечели най-много полпозишъни от всички през миналия сезон – 7, съотборникът му Себастиан Фетел взе 2. Предполага се, че тимът им бе принуден да промени агрегата в края на сезона вследствие на издадена от ФИА техническа директива. От Маранело отрекоха да са правили изменения. В Абу Даби пък третото място на Льоклер известно време бе под въпрос заради установена сериозна разлика в декларираното от отбора количество гориво и откритото в резервоара на болида на Шарл. В крайна сметка той запази подиума, а отборът бе глобен.
In and out in a blink of an eye ?#essereFerrari ? #F1Testing pic.twitter.com/wdRQD9AFNh
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) February 28, 2020