Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 ФИА ще следи за огъващи се крила с допълнителни камери (обновена)

ФИА ще следи за огъващи се крила с допълнителни камери (обновена)

1521
0
Ферари F1, предно крило, предни крила
снимка: Спас Генев

ФИА ще сложи допълнителни камери на отделни автомобили по време на Гран при на Белгия, за да проследи огъването на предните крила. Въпросът с гъвкавостта точно на тези елементи бе повдигнат отново през сезон 2024. Официална информация така и не се появи. Твърдеше се, че от Ред Бул имат съмнение относно предните крила на Макларън, Ферари и Мерцедес. Говореше се, че има и запитване от страна на отбора от Милтън Кийнс към ФИА, но това не се потвърди.

Слагането на допълнителни камери от страна на ФИА на отделни автомобили по време на следващия състезателен уикенд било с цел да се установи по-добре нивото на огъване

Правилата за световния шампионат на Формула 1 изискват автомобилите да отговарят на регламента във всеки един момент от състезателните уикенди. Проверките на хората на федерацията обаче се правят в статично положение и тогава всички показания са в рамките на регламента. От ФИА искат да погледнат какво се случва по време на движение. Няма индикации, че действията на федерацията са продиктувани от съмненията на Ред Бул.

В Белгия няма да има допълнителни камери на всички коли, защото нямало достатъчно. Промените са описани и разпратени на отборите под формата на техническа директива TD034G. В документа е описано желанието на ФИА „да отхвърли всички възможни съмнения, че участници в световния шампионат може би използват гъвкавостта на определени елементи с цел подобрение на аеропредставянето“. Отборите ще трябва да представят допълнителна информация за размерите и настройките на елементи от предните крила. Те ще получат копия от видео записите, направени по време на тренировките.

Междувременно в Унгария се обсъжда и темата за напомнянето от страна на ФИА към Макларън да покриват дупка в спирачните барабани на болидите си

Дупката била забелязана от Ред Бул преди няколко надпревари. По принцип отборите имат право да слагат сензори по колите по време на тренировки с цел събиране на информация. Това според информацията на Ауто Мотор унд Шпорт може да обясни отвора при Макларън. Дупката обаче трябва да се покрива след приключване на тренировка, което тимът от Уокинг не правел. Това е довело до съмнения от страна на Ред Бул, че се прави с цел допълнително охлаждане.

В Австрия и Великобритания дупките са били покрити с тиксо. Уебсайтът motorsport.com твърди, че от ФИА дискретно са напомнили на Макларън какво трябва да направят. От федерацията не смятали въпроса за сериозен проблем.