Начало Рали Форд и Ситроен във възторг от новите правила в световния шампионат

Форд и Ситроен във възторг от новите правила в световния шампионат

45
0
??????? ??????

Изключително положително за новите правила във WRC и ефекта от тях се изказаха представители и на двата заводски отбора в шампионата – Форд и Ситроен след края на рали Швеция.

Стартът в Швеция, спечелен от Мико Хирвонен (Форд Фиеста RS WRC), бе първият от световния рали шампионат през 2011 г. и той премина по разпоредбите на нови технически и спортни правила. Част от първите е решението да се премине към коли с 1,6-литрови турбо двигатели, премахване на електрониката, подпомагаща пилотите и т. н. Към вторите спада т. нар. Power Stage, който обикновено ще е последният от всяка надпревара етап, ще бъде предаван директно по телевизията и ще носи точки на пилотите с най-добрите три времена.

В резултат не само на тези, но и на много други промени в регламента, рали Швеция 2011 се оказа изключително интересна битка, в която шанс за челни места получиха не само заводските пилоти.

След края на ралито шефът на Форд Малкълм Уилсън коментира:

– Това е фантастичен старт. Погледнете събота вечерта, когато петима пилоти бяха в 15 секунди след два пълни рали дни. Новите правила работят за колите. Новите автомобили изглеждат много добре съответстващи на условията. От това, което видяхме до момента, сме по-бързи в някои участъци от конкурентите си, а те са по-бързи на други.

Допълнително Уилсън сподели:

– Изглежда, че ще бъде чудесна година. От показаното от рали Швеция може да се каже, че форматът на спорта, който сега имаме наистина работи. Той ни даде едно от най-вълнуващите ралита за първия кръг и съм сигурен, че всичко ще продължи в същия дух през остатъка от годината.

От своя страна шефът на Ситроен Оливие Кенел коментира:

– Ще е интересно за всеки тази година. Имаме нови коли, идва и нов производител в лицето на Мини. Мисля, че ще бъде добра година. DS3 WRC се появи на добро ниво, но в Швеция обикновено не сме толкова добри, колкото Форд. В събота обаче спечелихме всички етапи с изключение на един с Льоб, Ожие и Солберг. Така че знаем, че с колата всичко е наред. А фактът, че сме работили повече на макадам и асфалт, означава, че от Мексико нататък всичко трябва да е наред за нас.