Начало Video Форд предложи американски комфорт с Експлорър

Форд предложи американски комфорт с Експлорър

12787
0

Бях силно респектиран, когато Мото-Пфое представи новия Форд Експлорър, с който американският гигант реши да се бори на взискателния европейски пазар

Впечатляващите форми и импозантна външност – дължина над 5 метра – ми се сториха малко прекалени за все пак по-тесните пътища в Стария свят. По-късно обаче разгледах по-внимателно данните и установих, че колата не е всъщност кой знае колко по-различна от много европейски представители и една не малка част от почитателите на SUV моделите търсят точно това. Търговски също не стои чак толкова лошо с цена от около 80 000 евро за топ изпълнението Платиниум, което се предлага у нас. Моделът не случайно е пазарен хит в Америка от години.

Качвайки се в автомобила за един малко по-дълъг тест, отново първото ми впечатление бе за сериозна машина, която може би ще управлявам по-трудно. Не се оказа точно така, защото Експлорър реагира мигновено при натискането на газта и със сравнителна лекота се измъкна от паркинга с реакция на сензорите дали не минава никой зад мен.

Във Форд си дават ясно сметка, че с класическа американска техника нямат шанс. Поради тази причина предлагат автомобила при нас само в Plug-in Hybrid вариант, с интелигентна система за задвижване на четирите колела

Комбинират се работата на по-ефективен от всякога 3,0-литров V6 EcoBoost бензинов двигател с електродвигател. Системната мощност е 457 к.с., а въртящият момент е 825 Nm. Бензиновият двигател е с 363 к.с., а електромоторът – със 102. Батерията е капацитет 13,6 kWh и само на ток тежащият над 2,5 тона автомобил може да измине 40 км. Те се навъртат сравнително бързо, но и зареждането не отнема много време, а динамиката с електродвигателя е приятна. Средният разход на гориво, който засичам след това, също е впечатляващ – 9,2 литра на 100 км. Усъвършенстваната 10-степенна автоматична скоростна кутия с роторен превключвател на предавките дава усещане за плавност. Нищо, че нашите пътища не са като американските.

Разглеждам интериора. Материалите са от високо качество. Автомобилът за тест е с кожена тапицерия. Силно съм впечатлен, че дори най-задните две кресла в 7-местния салон се разгъват с натискането на бутони отстрани в багажника и са с малки електродвигатели. Експлорър е със специална аудио система B&O, 12.3” дигитален екран и усъвършенстван модем FordPass Connect. Оборудван е с целия пакет от модерни системи за сигурност и подпомагане на шофьора. Налице са асистент за предотвратяване на сблъсък с откриване на пешеходци и контрол на стабилността. Адаптивният круз контрол е задължителен и лесен за управление.

Експлорър е създаден да бъде комфортен и удобен за дълги пътувания на големите американски семейства и предлага изобилие от място на всяко от креслата

Дори на третия ред пространството е по-голямо, отколкото в доста други автомобили зад шофьора.

А когато всички облегалки бъдат сгънати, имате на разположение 2274 литра товарно пространство. Климатикът е 3-зонов, а салонът е под голям панорамен покрив. В интериора има пет 12-волтови контакта, двойни USB входове за първите два реда, 12 поставки за чаши и други.

Чисто технически е важно и интересно, че този хибриден всъдеход е изграден на напълно нова платформа с носеща каросерия с напълно независимо окачване

Отпред е тип McPherson, а отзад – многозвенно Multilink. Експлорър е оборудван още със собствена система 4WD за задвижване на всички колела Terrain Management. Тя позволява избор на един от седемте режима на шофиране. Задвижващи приоритетно са задните колела. Това обуславя поведението на колата. На всеки 10 милисекунди обаче се получава информация за движението на гумите, скоростта, температурата и при необходимост се прехвърля усилие, което е много важно върху прясно падналия, още неизчистен сняг на Предела например.

Клиренсът е 204 мм, което не е малко, но колата е малко ограничена при движение извън пътя от сравнително по-дългите надвеси. Затова пък те имат своята роля при движението и разхода на асфалт. В тази връзка е важно, че Експлорър може да се избере и с движение на ток, само с бензиновия мотор и комбинация, което е важно при ползване в отделни региони. Силата на модела е във възможностите да тегли каравани и да има голяма автономност при пътувания на наистина големи дистанции.