Ford е вторият най-продаван автомобилен бранд в Европа през 2012 г. за пета поредна година, подкрепен от силното представяне във Великобритания и ръста в Русия.
– Докато 2012 г. беше изпълнена с много предизвикателства за цялата индустрия, ние сме щастливи от приема на клиентите спрямо новите ни продукти и сме готови да започнем 2013-а с летящ старт като залеем пазара с нови модели – заяви Роланд де Ваард, вицепрезидент Маркетинг, продажби и услуги във Ford Европа.
През 2012-а Ford е продал над 1,1 милиона автомобила на традиционните си 19 европейски пазара, включително 60 000 през декември и над 1,4 милиона автомобила във всички 51 пазара, включително 100 000 през декември. Пазарният дял на Ford на традиционните 19 пазара е 7,9% за годината, спад с 0,4% спрямо 2011-а.
Във Великобритания продажбите на Ford са се увеличили с 3% до 347 000 автомобила. Ford приключи миналата година като пазарен лидер там с дял от 14,9% – за 36-а поредна година – и като най-продаваната марка лекотоварни автомобили за 46-а последователна година. Fiesta остава най-продаваният автомобил във Великобритания за четвърта поредна година.
Вторият по обем продажби пазар на Ford е Германия. Там годишният дял е 6,8% (230 900 реализирани коли).
Продажбите в Русия нараснаха с 10.8% до 130 800 автомобила миналата година, превръщайки страната в третия по обем пазар на Стария континент. В Турция Ford запази пазарното си лидерство за 11-а поредна година, докато в Източна Европа продажбите на Ford са се увеличили с 2,5% до 50 900 автомобила.
Fiesta остава най-продаваният автомобил на Ford с 302 000 продажби през 2012-а. Новата Fiesta, в продажба във Великобритания и Германия, вече е оборудвана – също като B-MAX, Focus и C-MAX – с 1-литровия EcoBoost агрегат, Световен двигател на 2012 г.