След като наскоро обновиха Puma, хората от Ford представиха най-продавания си модел в Европа и като изцяло електрически автомобил. Името му е Ford Puma Gen-E.
Gen-E е третият електрически автомобил, разработен от Ford за Европа. Той допълва моделите Explorer и Capri, които са изградени върху модулната система MEB на VW. Въпреки това Gen-E е базиран на платформата на Ford E-Transit Courier –електрифицираната архитектура B2E, предлагана от 2008 г. насам. Тази електрическа база е разработена едновременно за Courier и Puma.
Екстериор и интериор
Визуално електрическата версия се различава от конвенционалната по затворената радиаторна решетка и новоформените отвори за въздух в предната престилка. Тя има и собствен подпис на дневните светлини със С-образна лента и три надлъжни ивици в LED фаровете.
Дизайнът на кабината на Puma Gen-E също съответства на този на модела с двигател с вътрешно горене. Арматурното табло почти изцяло обгръща водача – с тънки вентилационни отвори и 12-инчов централен сензорен екран. Той изпъква и е насочен под ъгъл към човека зад волана. Пред него пък е разположен 12,8-инчов цифров инструментален панел с възможности за персонализиране на индикаторите по дисплея. Новият сензорен екран работи с най-новата инфо-развлекателна система SYNC 4 на Ford. Според компанията тя е по-бърза от предишната конфигурация на Puma. И освен това предлага безжична връзка със смартфон чрез Apple CarPlay и Android Auto. Запознатите отблизо с Puma обаче ще открият, че физическите бутони за управление на климатика в автомобила са премахнати. Неща като температурата в купето сега трябва да се регулират чрез сензорния екран. Отпадането на скоростния лост освобождава място за поставка за чаши. Освен това Gen-E, естествено, има дисплеи, адаптирани за електрическото задвижване.
Компактният електрически силов тракт също така осигурява на кросоувъра още по-голям обем на багажното отделение. Вече познатият контейнер MegaBox в багажника прераства в новия GigaBox, увеличавайки багажния обем до 523 литра при изправена задна облегалка. „Фрунк“ с вместимост 43 литра на мястото на трицилиндровия двигател под предния капак предлага допълнително пространство за съхранение на вещи.
Технологията за електрическо задвижване
Електрическата Puma се задвижва от електромотор с мощност 123,5 кВт (168 к.с.) и 290 Нм въртящ момент на предния мост. Енергията се осигурява от литиево-йонна батерия с капацитет 43 кВтч (нето). Тя би трябвало да позволява пробег до 376 км според WLTP. Тежащата 1,6 тона Puma Gen-E ускорява от нула до 100 км/ч за 8,0 секунди, а максималната ѝ скорост е 160 км/ч. Максималният прикачен товар е 750 кг. Батерията (NMC) може да бъде зареждана с мощност до 100 кВт. Зареждането от 10 до 80 процента отнема малко под 23 минути.
Място на производство и конкуренти
Ford Puma Gen-E се произвежда заедно с Courier в модерния завод на Ford в Крайова, Румъния. Електрическите задвижващи системи биват сглобявани във фабриката на компанията в Хейлууд, Великобритания. Моделът е още една важна стъпка в електрификацията на Ford. По-важните му конкуренти са Volvo EX30, Peugeot E-2008, Jeep Avenger и Mini Aceman.