Форматът на състезателните уикенди във Формула 1 често се обсъжда, но промени от доста време липсват. За такива се говореше тази година вследствие на принудителните промени в календара заради пандемията от коронавирус. За 2020 г. бяха планирани 22 старта и Либърти Медия има желание да увеличава стартовете. Рестрикциите обаче доведоха до съкращаване на състезания и включването на нови такива. Либърти и ФИА се надяват на по-нормален график през 2021-ва, но и това не е сигурно. Има голяма вероятност повечето кръгове извън Европа да останат под съмнение заради мерките срещу разпространението на COVID-19.
Въпреки промените в календара форматът на състезателните уикенди остана същия: две петъчни тренировки от по час и половина, още една сесия (1 час) и квалификация в събота и надпревара в неделя. Единствено Гран при на Емилия Романя ще се проведе в рамките на два дни заради логистичното предизвикателство да се преодолее разстоянието от Портимао в Португалия до Имола. Това ще даде възможност да се изпробва друг формат, какъвто по принцип е необходим според Нико Хюлкенберг. Немският пилот остана без място във Формула 1 този сезон, но замести Серхио Перес в два старта, след като мексиканецът се оказа с COVID-19.
„Считам настоящия формат за излишно монотонен. Във Формула 1 има прекалено много тренировки, които са безумно еднообразни“, обясни Хюлкенберг
„В продължение на десетилетие вършиш едно и също нещо в режим copy&paste. Честно казано, заспивам на тези сесии. Винаги ми е харесвал форматът на малките формули. Там квалификацията започва след кратка тренировка и си длъжен да постигнеш добър резултат“, допълни той в немски подкаст.
Тридневният формат натовари изключително много отборите в началото на сезон 2020. Заради пандемията той започна през юли и програмата включваше три серии от по три последователни надпревари – 9 състезания в рамките на 11 седмици. Реакцията на екипите бе, че разбират настоящата ситуация, но подобни поредици не бива да се превръщат в норма.
„Тази година сме приели нещата заради пандемията. Не смятам обаче, че добра идея да продължаваме по този начин. Не само хората на пистата, но и зрителите се изморяват – има твърде голямо насищане“, каза шефът на Хаас Гюнтер Щайнер.
Колегата му от Рейсинг Пойнт Отмар Шафнауер пък сподели, че механиците може и да напуснат, ако шампионатът продължи с подобно натоварване.
Next weekend… the Nurburgring! 🙌#EifelGP 🇩🇪 #F1 pic.twitter.com/8nukol9FrP
— Formula 1 (@F1) October 4, 2020