Начало Избрани Формула 1 отново отчете увеличение на приходите си за последните три месеца

Формула 1 отново отчете увеличение на приходите си за последните три месеца

457
0
Формула 1 2022
снимка, Ред Бул Контент Пуул

Формула 1 отново отчете увеличение на приходите си за последните три месеца. Световният шампионат остава в режим на растеж след последния финансов отчет за третото тримесечие за 2022-ра спрямо същия период на миналата година.

Една от причините за продължаващото нарастване на приходите е по-малкото влияние на пандемията от коронавирус. Тази година нито една надпревара от графика на Формула 1 не бе отменена заради причини, свързани с този вирус.

В началото на август Формула 1 регистрира по-високи приходи през втората четвърт на тази година. Това се дължи най-вече заради по-големият брой надпревари и пълните трибуни.

От началото на юли до края на септември, Групата на Формула 1 е получила приходи от 715 млн. долара спрямо 668 млн. долара за същия тримесечен период на 2021 г. От друга страна има значително увеличените на разходите за транспорт логистика и др. Това означава, че оперативният доход преди обезценяване и амортизация намалява от 176 на 158 млн. долара. Не трябва да се забравя, че сравнимите тримесечия включват същия брой от седем състезания през сезоните 2021 и 2022.  Десетте отбора на стартовата решетка във Формула 1 си поделят приходи в размер на 370 млн. долара. Това увеличение от 32 млн. в сравнение с миналата година.

Основната разлика е, че през сезон 2021 се провеждаше много по-доходоносната Гран при на Русия. Тази година състезанието в Сочи бе отменено зарад войната в Украйна. В последното тримесечие на Формула 1 за тази година влезе Гран при на Франция. Организаторите на състезанието на пистата Пол Рикар плащаха по-ниска такса от тази в Русия. Така събитието не е толкова успешно от комерсиална гледа точка.

Поради тази промяна приходите от популяризиране на състезания всъщност леко намаляха, вместо да се увеличават. Този проблем беше компенсиран от нарастването на приходите от телевизионно излъчване и спонсорство.

„Резултатите на F1 през 2022 г. не са повлияни от ограниченията на капацитета на трасетата. През първите девет месеца на сезон 2022, F1 наблюдава силен ръст на посещаемостта на както на трибуните, така и в на падока“, се казва в последния финансов отчет на F1.

„Основните приходи на Формула 1 се увеличиха през третото тримесечие на 2022 г. заради ръст в медийните права и спонсорството, който е частично компенсиран от спад в приходите от промотирането на състезания“, се казва във финансовия отчет на Формула 1.

„Приходите от промотиране на състезания намаляха поради по-ниските такси, генерирани от различния микс от проведени събития, като едно допълнително състезание се проведе извън Европа през периода на предходната година.“

„Медийните права се увеличиха поради ръста на приходите от телевизионни абонаменти за F1TV, както и от увеличените такси по нови и подновени договорни споразумения. Печалбите от спонсорство се увеличиха поради признаването на приходи от нови спонсори.“

„Освен това приходите от Формула 1 нараснаха поради по-високите комисиони и разходи за обслужване на партньорите. Те са свързани с основните потоци от приходи от Формула 1. Не трябва да се забравят и по-високите харчове, свързани с Формула 2 и Формула 3.“

„Разходите за продажби, общи неща и администрация се увеличиха през третото тримесечие поради по-високите разходи за IT персонал. Също така тук влизат и увеличението на правни и други консултантски такси.“

Междувременно главният изпълнителен директор на Формула 1 Стефано Доменикали направи следните коментари:

„През 2022 г. Формула 1 постига резултати във всички области, включително финансови резултати, ангажираност на феновете и действия на пистата. Очакваме силен завършек на сезона с пилоти и отбори, които ще се борят на пистата.“

„Бяхме развълнувани да обявим нашия рекорден календар от 24 състезания за 2023 г. Той включва и дългоочакваната Гран при на Лас Вегас. Освен това обявихме и значителни многогодишни подновявания на телевизионното излъчване. Успяхме да разширим отношенията си с ESPN в САЩ, както и на 3 ключови европейски пазара със Sky“.