Формула Е разкри календара за сезон 2025-26. Това се случи след вчерашния Световен съвет за автомобилен спорт на ФИА. Следващата кампания в световния електрически шампионат включва 18 старта, като 2 от тях тепърва ще бъдат обявени.
BIGGER THAN EVER 🤩
Season 12 will see us return to Spain and take to the Miami International Autodrome at the Hard Rock Stadium in the largest calendar in Formula E history!
With more locations still to come, what is your favourite so far?
— Formula E (@FIAFormulaE) June 10, 2025
Формула Е и ФИА обявиха първия предварителен календар за сезон 2025-26. Той беше утвърден на срещата на Световния съвет за моторни спортове на ФИА в Макао. Това ще бъде най-мащабният сезон в историята на Формула Е. Той трябва да включва 18 състезания в 12 различни града. Сред акцентите са новия старт в Мадрид и посещението на Международния Аутодром в Маями
Рекордният 12-и сезон във Формула Е започва на 6 декември по оживените улици на бразилския мегаполис Сао Пауло. След това електрическият шампионат отново се насочва към традиционния старт в Мексико Сити през януари.
В последния ден на януари Формула Е ще се състезава на Международния Аутодром в Маями. Тала високоскоростните електрически улични състезания ще са до сърцето на един от най-страстните американски спортни центрове на Източното крайбрежие на САЩ. Осигуряването на състезание на мястото следва успешното провеждане на събитието EVO Sessions през март. В него участваха редица знаменитости, включително бившият футболист Серхио Агуеро и ютубъра MrBeast.
През февруари февруари отново ще има двоен кръг под светлините на прожекторите в Джеда. В края на март пък пистата Харама край Мадрид ще приеме за първи път кръг от Формула Е. В края на миналата година трасето прие официалните предсезонни тестове. Това ще бъде първи случай от 1989 г. насам, в който световен шампионат на ФИА се състезава в Харама.
След Харама идва ред на надпреварите в Берлин, Токио и Шанхай. Трите локации ще бъдат домакини на два старта. Монако също запазва мястото си в календара на Формула Е. Княжеството се превърна в перлата в короната на моторните спортове. За втора поредна година Монако ще приеме две състезания от Формула Е.
Сезонът 2025-26 във Формула Е ще завърши отново в Лондон с кулминационен двоен кръг на пистата на открито и закрито Excel на 15-16 август 2026 г. Тогава ще се сложи край на ерата Gen3 Evo.
Има две локации, които ще допълнят календара и очакват публично потвърждение. в В момента се водят преговори с местните власти преди предстоящите срещи на Световния съвет на ФИА по-късно през годината. Тогава ще бъде разкрит окончателният календар на сезон 12 във Формула Е
Устойчивостта заема централно място в планирането и реализацията на календара със специални клъстери от събития, групирани по континенти в Северна и Южна Америка, Европа и Азиатско-тихоокеанския регион. Така ще се се намалят разходите за транспорт и въглеродните емисии. Целта на изцяло електрическия шампионат е да се постигне максимална ефективност в различните региони от света.
„Този календар е най-конкурентният ни досега. Той съчетава вълнуващи нови и съществуващи места с легендарните писти, които определят Формула Е. Благодарение на по-голямо внимание към подреждането на календара, ние ставаме по-лесни за намиране, ангажиране и посещение. Това на свой ред отключва по-голяма лоялност и любов на феновете“, сподели Джеф Додс.
„Дебютът ни в Мадрид и увеличаването на общия брой състезания демонстрират мисията и намерението ни непрекъснато да развиваме сериите на ключови пазари. Същевременно състезанията на Международния Аутодром в Маями пренасят присъствието ни в САЩ на друго ниво и на съоръжение от световна класа. Продължаваме да наблюдаваме ежегоден ръст на глобалната ни фенска база и телевизионна аудитория. Затова този календар със сигурност ще предостави още по-вълнуващи състезания от нашите пилоти и отбори от световна класа, зад които нашите фенове да застанат“, добави главният изпълнителен директор на Формула Е.
„Календарът за сезон 12 предоставя платформа от световна класа за представяне на Формула Е в най-добрия ѝ вид. Той същевременно предлага балансирано присъствие в различни региони, особено в тези, в които се развива индустрията на електрическите превозни средства“, коментира Марек Наварецки.
„С отлична комбинация от нови писти и завръщащи се класически улични състезания, феновете могат да очакват един изпълнен с екшън сезон. Той напълно отразява непрекъснатия растеж и иновациите на Формула Е в електрическия автомобилен спорт. Разнообразието от трасета ще осигури и разнообразни сценарии за състезанията със състезателния автомобил Gen3 Evo“, добави директорът на отдел „Пистови спортове“ на ФИА.