Проблемите със задвижващите системи на Ред Бул Пауъртрейнс са истински шок за Алфа Таури, призна шефът на тима от Фаенца Франц Тост. Двата отбора на Дитрих Матешиц са единствените, използващи тези агрегати. Това са всъщност двигателите на Хонда, които се произвеждат в развойния център на японската компания в Сакура. За монтажа и поддръжката обаче се грижи Ред Бул Пауъртрейнс, чийто бранд е на задвижващите системи. Тост посочи, че в тестовете нямаше никакви грижи с моторите, но от началото на сезон 2022 единствено Ред Бул има повече отпадания от Алфа Таури заради свързани с тях проблеми.
„Правихме изпитания в Барселона, после в Бахрейн – никакви проблеми в продължение на хиляди километри. Сезонът започна и във всеки старт имахме огромни грижи с издръжливостта. В Бахрейн се запали батерията на Пиер [Гасли], в Саудитска Арабия изгубихме два двигателя.“
„Това е наистина голям шок за нас“, призна Тост
„Юки [Цунода] трябваше да стартира от дъното на грида. И това изобщо не е начинът, по който искаш да започнеш сезона. А битката в средата на колоната е много, много близка, всичко са на страшно малки разлики и борбата ще е ожесточена=“
Ред Бул Пауъртрейнс работи заедно с Хонда, за да установи какви са проблемите, които са различни при отделните отпадания на RB18 и болидите на Алфа Таури. Хелмут Марко заяви, че е намерена точната причина защо Макс Верстапен не завърши в Австралия. В Милтън Кийнс обаче трябва да се справят с всичко, и то сравнително бързо.
Бившият пилот от Формула 1 Марк Шурер, който понастоящем е един от коментаторите на стартовете в Германия, има мнение какво не е наред в Ред Бул Пауъртрейнс.
„При 23 старта разлика от 46 точки всъщност не е толкова голяма. Звучи така, прави лошо впечатление, но пък Макс [Верстапен] спечели състезание. Това означава, че може да побеждава (с тази техника) и според мен това е най-важното в ситуацията. В Ред Бул вече са наясно какви са слабостите им. Не се притеснявам, че рано или късно ще наваксат всичко.“
„На Албърт парк имаше прекъсната връзка – или е невралгично място, или е била лоша сглобка. Това не бива да се допуска. Друг вариант е компонентът да е бил дефектен, но аз не го вярвам, защото единият Ред Бул финишира. Затова вероятно монтирането просто е било небрежно“, заяви Шурер.
Той отбеляза също така, че през първите три състезателни уикенда Верстапен изглеждаше в лошо настроение през повечето време за разлика от предсезонните тестове, когато бе спокоен и усмихнат.
„Нетърпелив е. Мисля, че е във връзка с това, че няма превъзхождащата кола, на която се надяваше“, обясни експертът.
our best shots from Melbourne 🇦🇺 👌
📸 hi-res gallery on 👉 https://t.co/m2Tflm3LQ7 pic.twitter.com/sOZimoqfPu
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) April 11, 2022