Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Гари Андерсън: Форматът за съботните спринтове е изпълнен с проблеми

Гари Андерсън: Форматът за съботните спринтове е изпълнен с проблеми

2139
0
питлейн, пит, колона, бокс, F1
снимка: Пирели

Форматът на спринтовата квалификация, с който ще бъде експериментирано на три надпревари през сезон 2021 във Формула 1, е изпълнен с проблеми, заяви Гари Андерсън. Бившият технически директор на Джордан и Ягуар посочи в свой материал за уебсайта the-race.com, че може би единственото положително нещо е запазване на реална квалификация в петък.

„Има моменти в живота, когато си мислиш, че светът полудял. Тогава някой ражда идеята за спринтови състезания и най-лошите ти помисли са потвърдени! Да, светът на Формула 1 напълно е откачил“, пише Гари Андерсън

„Едно от предложенията преди няколко години беше автомобилите да бъдат елиминирани (от квалификацията) въз основа на това къде се намират в определени моменти на сесията. То бе най-глупавото от всички. Имайте предвид, че новият вариант не изостава особено от него.“

Андерсън посочва, че в резултатите от състезания рядко има големи размествания спрямо подреждането на стартовата решетка. Въпросът му е как тогава допълнителна надпревара ще помогне на пилоти и отбори да постигат по-добри класирания. Даването на точки на първите трима в спринта според него ще помогне само за това титлите да бъдат спечелени по-рано.

„Мисля, че говоря за повечето хора, казвайки, че мнозинството зрители не искат подобно нещо. За мен битка до последната надпревара е 100% по-добър спектакъл.“

Бившият технически директор посочва още, че пилотите няма да опитват рискови маневри, за да не се стига до сериозни последствия. Отборите се договориха за компенсации за спринтовите стартове. Въпреки това обаче един инцидент може да има последствия и извън конкретния състезателен уикенд. След катастрофата на Валтери Ботас и Джордж Ръсел на пистата Имола например шефът на Мерцедес Тото Волф посочи, че щетите ще имат отражение и върху програмата за развитие на тима от Бракли.

Андерсън посочва и неизяснени неща за основната Гран при. Официално бе посочено, че ще се кара с останалите два комплекта гуми. Не е ясно обаче дали ще се стартира с тези, с които е карано в Q2 или с употребявани в спринта. Не е посочено също така дали само оставащите комплекти ще се използват. Ако са позволени само 2 чифта, то това би означавало автоматично по един питстоп.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by FORMULA 1® (@f1)