Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Как всъщност Ботас се оказа под прицела на Ръсел на Имола?

Как всъщност Ботас се оказа под прицела на Ръсел на Имола?

3236
0
Валтери Ботас
Валтери Ботас; снимка: Мерцедес

Катастрофата на Валтери Ботас и Джордж Ръсел по време на Гран при на Емилия Романя бе може би най-обсъжданото събитие от състезанието на пистата Имола. Основните дискусии се водеха относно това кой има по-голяма вина за инцидента. В крайна сметка Ръсел пое отговорността и се извини. Въпросът как се стигна дотам Уилямс да има шанс да изпревари Мерцедес обаче остана. Самият Валтери направи това наблюдениe след състезанието.

„Основното нещо, върху което е необходимо да се съсредоточим, е защо бях в тази позиция“, отбеляза Ботас

„Имах доста проблеми с интермедиите. След като сложих сликове на изсъхващата писта ме притиснаха момчетата, които бяха минали през бокса по-рано и гумите им вече работеха. Това е по-големият проблем.“

Отговарящият за операциите на пистата в Мерцедес Андрю Шовлин направи анализ на представянето на финландеца на Имола. Според него основният проблем, довел и до ситуацията с Ръсел, са били грижите на Ботас със загряването на гумите.

„Уикендът на Валтери се свежда до няколко ключови момента. Той вървеше силно в петък, бе в чудесна позиция и остана много доволен от автомобила. В квалификацията изглежда имаше малко повече грижи с температурата на гумите в сравнение с Люис [Хамилтън]. Първата му обиколка в Q1 щеше да го класира в топ 4. Той обаче не можа да я повтори по-нататък. Беше третият му тур с този комплект гуми. Там има нещо, което трябва да разберем. Проблемът с работните температури на гумите е, че разликите често са малки, но с много голямо влияние върху сцеплението.“

„Така стартовата позиция на Валтери се оказа не особено добра. В самото състезание имаше проблеми (със загряването на гумите), движейки се зад други автомобили. При опити за изпреварване предната част се дестабилизираше във въздушния поток на колата отпред. Задницата също… Повтарям, загряването (на гумите) беше постоянен проблем за него. Когато сложи медиум, загряването доведе до там, че се оказа сред няколко други автомобила, което сложи началото на поредицата събития, довели до края на състезанието за него.“

„На моменти през уикенда Валтери определено изглеждаше много силен. Като че ли щеше се бори сериозно с Люис. И наистина смятам, че всички негативи произлязоха от проблема със загряването (на гумите) в променливите условия. Трябва да намерим решение за това. И ако успеем, всичко останало би трябвало да си дойде на мястото.“

Междувременно още един бивш пилот, превърнал се в телевизионен коментатор – Мартин Брандъл – сподели гледната си точка относно инцидента. Досега това сториха Мика Хакинен, Дейвид Култард, както и Рос Браун. В колонката си за Скай Спортс Брандъл посочва, че Ръсел е трябвало по-ясно да прецени голямата картина.

„Възможно е Ръсел съзнателно или подсъзнателно наистина да е искал да изпревари колата, която се надява да кара догодина и малко да е бил заслепен. Но той е състезател, а беше в добра позиция на пистата с чудесна скорост и движение във въздушния поток. Не виждам никаква вина у Ботас. Но Ръсел трябва внимателно да обмисли дали не трябваше да види опасността, да намали и изчака за не толкова рисков опит, както и как се държа – като думи и действия – след инцидента“, заяви Брандъл.

„Той е млад, буен пилот, сграбчил възможност за изпреварване, а това не бива да му се отнема. Но като се има предвид, че тръгна срещу заводски Мерцедес, трябваше да помисли за голямата картина и да сметне по-внимателно процентния шанс. Тото Волф контролира кариерите и на двамата, така че си представям, че е бил интересен разговор…“

 

View this post on Instagram

 

A post shared by FORMULA 1® (@f1)

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter.