Пиер Гасли коментира борбата си с Александър Албон по време на Гран при на Белгия. Пилотът на Алпин призна, че ще сънува кошмари, свързани със задното крило на своя съперник, тъй като дълго време бе заклещен зад автомобила на Уилямс.
Гасли потегли 12-ти в състезанието за Голямата награда на Белгия. Французинът успя да спечели няколко позиции на старта и да избегне контакт със своя съперник. Гасли потегли с меки гуми и зае позиция в топ 10.
Състезателят на Алпин направи единствения си питстоп в обиколка №23. За негово нещастие, той се озова точно зад Албон и неговият Уилямс FW45. Не е тайна, че колата на Уилямс разполага с невероятна скорост на правите, макар да е прекалено бавна в завоите
Гасли остана дълго време заклещен зад колата на Албон. Опитният французин не разполагаше с достатъчна скорост на правите и не успя да изпревари своя съперник дори с отворен DRS. Така той унищожи прекалено бързо своите гуми и на практика намали шансовете си за добро класиране. Той призна, че вероятно ще сънува кошмари със задното крило на Албон.
„Загубих известно време при питстопа, заради което се озовах точно зад Алекс Вероятно ще сънувам кошмари със задното крило на Уилямс. Честно казано този автомобил е от друга категория при движение на правите“, сподели Гасли.
„Този уикенд заложихме на настройка за повече максимална скорост. Използвахме много ниска притискаща сила и бяхме силни през целия уикенд. Въпреки това но не знам защо бях толкова бавен на правите“, добави пилотът на Алпин.
Гасли все пак успя да се освободи от присъствието на Албон. Французинът обаче така и не намери място в зоната на точките и остана на 2.8 сек. зад бившия си съотборник в Алфа Таури Юки Цунода. Състезателят на Алпин спечели 5 точки на Спа благодарение на третото си място в съботния спринт.
Гасли също така призна, че е загубил време докато се е движел зад повредения болид на Оскар Пиастри. Пилотът на Макларън имаше контакт с Карлос Сайнц (Ферари), след който се движеше доста бавно по трасето.
„Имах много добър старт, спечелих две позиции и бях заел вътрешна линия. Мислех, че това ще ми помогне“, обясни французинът.
„За съжаление видях, че Оскар е с около 150 км/ч по-бавен от всички останали и аз просто останах зад него. Натиснах спирачката и просто изчаках да се появи пролука, за да го изпреваря. Това беше един влак, който минаваше покрай него и беше много болезнено да се как минават един по един пред мен. Първоначално бях десети, но след това се сринах до 17-то място. Това в крайна сметка не бе стартът, на който се надявахме“, завърши Пиер Гасли.
Другият пилот на Алпин Естебан Окон финишира осми. Французинът донесе ценни точки за френския тим в борбата за петото място при конструкторите с Макларън
„Чувствам се добре да се върна в точките на Спа. Това се случи след няколко трудни седмици, в които бяхме извън точките поради независещи от нас обстоятелства“, каза Окон.
„Като цяло това беше добро възстановяване и добре проведено състезание от отбора. Осмото място е много добър резултат, след като стартирахме от четиринадесета позиция на стартовата решетка. Имаше и някои забавни изпреварвания по пътя, особено срещу Юки [Цунода] и Алекс [Албон]. Това бе добър начин да завършим един натоварен уикенд за нас и хубав начин да навлезем в лятната ваканция, в която ще се опитаме да си починем и да презаредим силите си, преди да атакуваме втората част на сезона. Накрая бих искал да пожелая на Отмар, Алън и Пат всичко най-добро в бъдеще. Знам, че всички им благодарим за важния им принос към екипа“, завърши пилотът на Алпин.
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) August 1, 2023