Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Гасли пръв в третата сесия в Баку, Верстапен катастрофира

Гасли пръв в третата сесия в Баку, Верстапен катастрофира

2755
0
Пиер Гасли
Пиер Гасли; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Пиер Гасли бе най-бърз в последната свободна тренировка преди квалификацията за Гран при на Азербайджан, докато Макс Верстапен катастрофира в средата на сесията. Нидерландският пилот удари своя RB16B в предпазна бариера. Той не можа да прибере колата в бокса. Втори в сесията бе Серхио Перес с другия Ред Бул, а Люис Хамилтън (Мерцедес) се нареди трети.

Температурата на въздуха бе 27,5 градуса в началото на сесията, тази на пистата – 53,4 градуса.

„Пистата изглежда много мръсна“, каза по радиото Никита Мазепин.

Руснакът и съотборникът му в Хаас Мик Шумахер бяха първите пилоти, излезли на трасето в сесията. Само те бяха на пистата през първите десетина минути, след което Фернандо Алонсо излезе.

Мерцедес започна работа с медиум. Тимът имаше проблеми в петъчните свободни тренировки със загряването на гумите и търсеше решение за един бърз тур. Преценката на Люис Хамилтън и Валтери Ботас бе, че състезателното им темпо не е толкова лошо. Още в загряващия си тур обаче финландецът се изпързаля и завъртя в трети завой.

В Ред Бул програмата стартира с хард. С най-твърдата смес за уикенда Серхио Перес записа време 1:44.404 мин

Шарл Льоклер започна бърза обиколка с медиум, но се наложи да намали скоростта заради жълти знамена. Предупреждението бе заради излитане от пистата на Макс Верстапен, който също като съотборника си бе с хард.

Нидерландският пилот бе с 0,733 сек по-бавен от Перес, което го нареди пети. Юки Цунода излезе начело с 1:43.447. Втори и трети бяха Шарл Льоклер и Карлос Сайнц, съответно на 0,194 и 0,655 сек. През това време Хамилтън се обади по радиото, че няма сцепление нито на предните, нито на задните гуми.

Пиер Гасли изпревари съекипника си с 0,260 сек по-добро време, като и двамата бяха със софт. Времената на състезателите на Ферари бяха дадени с медиум. Сайнц отчете, че пистата е по-бавна в момента, тъй като задната част на неговия SF21 се пързаляше повече от очакваното. От питуола на Скудерията му отговориха, че разликата е с около секунда в сравнение с вчерашните тренировки.

В 24-ата минута Макс Верстапен се удари в предпазна бариера на 15-ти завой – на същото място, където Льоклер счупи своето предно крило в петък. Жълти знамена имаше във втори и трети сектор. Сесията бе спряна, докато Ред Бул-ът бъде прибран.

Прекъсването продължи десетина минути, след което тренировката бе подновена. Мерцедес продължи да работи с медиум

Ботас бе с 2,8 сек по-бавен от Гасли. Хамилтън загуби много време, след като попадна на един от болидите на Астън Мартин и се наложи да маневрира, за да го избегне.

Следващият етап от програмата на Перес, Льоклер и Сайнц бе с меки гуми. На Шарл му се наложи да пропусне една от колите на Макларън и намали скоростта. Сайнц пък изхвърча от пистата на 15-ти завой, успя да се върне. И двамата пилоти на Ферари бяха дали най-добър първи сектор преди тези ситуации.

„Промяна (в настройките) не донесе никаква разлика“, коментира поведението на колата си Ботас след прибирането в бокса.

10 минути преди финала на сесията Льоклер даде най-силно време – 1:42.778, което секунди по-късно бе подобрено от Перес с 0,183 сек. Няколко бързи обиколки бяха прекъснати заради спиране на Джордж Ръсел на първи завой. Английският пилот съобщи на Уилямс, че няма мощност и предавки. Рейс контролът включи режим на виртуален сейфти кар.

Гасли подобри времето на Перес с 0,344 сек 2 минути преди карирания флаг. С последния си бърз опит Хамилтън излезе трети – на 0,446 сек от постижението на французина. Ботас бе 13-ти.