Начало Formula 1 News Льоклер начело и в последната свободна сесия на Хокенхайм

Льоклер начело и в последната свободна сесия на Хокенхайм

1576
0
Шарл Льоклер
Шарл Льоклер; снимка: Ферари

Шарл Льоклер бе най-бърз и в последната свободна тренировка преди квалификацията за Гран при на Германия. Пилотът на Ферари изпревари Макс Верстапен (Ред Бул) и съотборника си Себастиан Фетел. Състезателите на Мерцедес Валтери Ботас и Люис Хамилтън се наредиха съответно четвърти и шести, разделени от Кевин Магнусен с Хаас.

Времето в събота се промени, както сочеше и предварителната метеорологична прогноза. След сутрешен дъжд температурата на въздуха падна до 22 градуса. Валежът постепенно спря и според екипа на Рено нямаше да започне отново по време на финалната свободна сесия и квалификацията. До началото на тренировката температурите бяха съответно 24 на въздуха и 33 на пистата.

Роберт Кубица бе с резервното шаси на Уилямс, след като отборът откри сериозен проблем в колата, която той кара вчера. Предполага се, че е имало незакрепен компонент. Причината за това обаче не е известна. Използваното от поляка в петък шаси е изпратено обратно във фабриката в Гроув за пълен преглед.

Кевин Магнусен и Алекс Албон бяха първите пилоти на трасето след светването на зеления семафор. Работата не бе особено напрегната през първите десетина минути. Първото време бе на Даниел Рикиардо – 1:15.030 мин с гуми софт. Тимът на Мерцедес започна работа също с най-меките гуми, предоставени от Пирели за уикенда в Германия. Люис Хамилтън излезе начело още след първите си бързи обиколки – 1:13.767 мин. Карлос Сайнц бе втори – на 0,201 сек (с медиум), а Валтери Ботас записа трето време – той бе с почти половин секунда по-бавен от съотборника си.

След това пилотите на Ферари излязоха начело, като и двамата бяха със софт

Шарл Льоклер бе по-бърз от Себастиан Фетел с 0,252 сек (1:13.117 мин). След това Льоклер слезе под 1:13 мин – 1:12.736 мин.

Нико Хюлкенберг заемаше четвъртото място 20-ина минути след началото на сесията. Стартът на уикенда не бе особено добър за немския пилот, който в петък имаше сериозни грижи с Рено-то си. В събота обаче темпото му се подобри значително.

Междувременно Макс Верстапен излезе на пистата с гуми медиум. Първият му бърз тур го нареди пети – на 0,885 сек зад Льоклер и зад излезлия четвърти Албон. Малко след това пилотът на Торо Росо бе изместен с позиция назад от Кими Райконен.

Със следващата си обиколка Верстапен се доближи на 0,592 сек до Льоклер. Постижението му бе трето по сила и по-добро от това на Хамилтън със софт. Люис отново бе на трасето с най-меките гуми, но се прибра.Кевин Магнусен пък каза на тима си, че болидът му Хаас е с коренно различно поведение днес спрямо петъчните тренировки. Вчера той не бе доволен от колата за разлика от съотборника си Ромен Грожан, който е с напълно различна конфигурация.

20 минути преди карирания флаг Льоклер се върна на пистата. Пилотът на Ферари продължи работа със софт. Със същите гуми го последва и съотборникът му. Шарл бе дори още по-бърз в сравнение с предходната си серия. След три рекордни сектора той записа 1:12.387 мин. Фетел даде най-добро време в първата секция, но изостана във втората. На финала бе с 0,257 сек по-бавен от Льоклер.

Ботас се измъкна от 11-ата позиция, която заемаше до този момент

Финландският пилот на Мерцедес записа трето време – на 0,503 сек от Льоклер. На трасето вече бе и Верстапен, който също бе сложил софт, докато Шарл свали още 7 хилядни от секундата от своето постижение. Верстапен със софт бе само на 0,167 сек от родения в Монако състезател на Скудерията.

В следващата серия Хамилтън даде най-силен първи сектор, във втори изостана с 0,280 сек и в края на обиколката бе на 0,413 сек от първото време. Това бе четвърто по сила постижение, но бе анулирано заради излизане извън определените от рейс контрола граници на трасето. Същото се случи на два пъти и с времена на Фетел.

В последните десетина минути позициите се променяха непрекъснато, тъй като повече пилоти бяха на пистата. В челото обаче никой не успя да задмине Льоклер, следван от Верстапен, Фетел, Ботас, Магнусен, Хамилтън. В топ 10 се наредиха още Сайнц, Гасли, Райконен и Грожан.

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter