Пистата Имола е била глобена заради прекалено силен шум. Причината за това е снимачен ден на Ред Бул, който се е провел през миналия октомври. В събитието е взел участие Макс Верстапен. Няколко дни по-рано нидерландецът спечели втората си световна титла в F1 в Япония.
Верстапен е направил няколко обиколки с RB9. Болидът от сезон 2013 се задвижва от атмосферен V8 двигател на Рено. Състезателят на Ред Бул е задействал шумовите детектори, които са били разположени около трасето. По този начин ръководство на Имола е било глобено с 500 евро.
2013 бе последната година, в която се използваха атмосферни двигатели. След това F1 започна нова турбо-хибридна ера, в която задвижващите системи не са толкова шумни.
Общинският съветник на град Имола Елена Паници призна, че снимачният ден на Ред Бул е било единственото събитие, което е нарушило ограниченията за шума около трасето. Интересен факт е, че около пистата Имола има разположени къщи, в които постоянно живеят хора.
„Събитието на Ред Бул беше единственият случай, в който пистата вдигна толкова шум през изминалата година. В другите случаи шумът винаги оставаше в границите на допустимото въпреки многото проведени събития.“
„На 12 октомври Ред Бул се появи с по-стар автомобил от настоящия, заради който ограниченията на Имола бяха надхвърлени. Това беше само за на няколко обиколки“, добави Паници.
Имола бе непрекъснат домакин на стартове от F1 от 1980 до 2006 г. После трасето бе извадено от календара на световния шампионат от Бърни Екълстоун. Пистата край Болоня се завърна в F1 през 2020 г. под името Гран при Емилия Романя. След това Имола остана част от графика на спорта и през 2021 и 2022 г. В началото на март миналата година Имола подписа нов договор с Либърти Медия и ще остане чат от F1 до края на 2025 г.
Последните две издания на Гран при на Емилия Романя бяха спечелени от Макс Верстапен. Пилотът на Ред Бул успя да грабне победата на домашното трасе на Ферари. Последният успех на Скудерията на пистата Имола бе на Михаел Шумахер през сезон 2006.
Вижте тази публикация в Instagram.