Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Глок: Проблемът на Мерцедес е, че Ботас вече няма мотивация изцяло да...

Глок: Проблемът на Мерцедес е, че Ботас вече няма мотивация изцяло да подкрепя Хамилтън

4772
0
Валтери Ботас, Люис Хамилтън
Валтери Ботас и Люис Хамилтън; снимка: Мерцедес

Проблемът в тима на Мерцедес е, че Валтери Ботас вече няма мотивация изцяло да подкрепя Люис Хамилтън, заяви Тимо Глок. Според бившия пилот от Формула 1 това е поредният фактор, заради който Ред Бул има предимство спрямо отбора от Бракли.

„Проблемът на Мерцедес според мен е в това, че Ботас вече няма мотивация изцяло да поддържа Люис“, посочи Глок

„Мисля, че в отбора са обсъждали преди състезанието десетки различни сценарии, по които би могъл да се развие стартът. Не разбрах обаче защо в конкретния случай Валтери се концентрира повече върху Люис. Според мен той имаше ясно поставена задача: да стори всичко възможно, за да попречи на Макс [Верстапен] и да пусне Люис по пътя към първия завой. Обаче изобщо не стана така.“

„Трудно ми е да повярвам, че в Мерцедес могат както преди да разчитат на Ботас, докато в Ред Бул са в състояние изцяло да се опират на Серхио Перес. Вследствие на това ми се струва, че шансовете на Ред Бул в битката с Мерцедес са малко по-големи. Същото може да се каже и за шампионата при конструкторите – за да се спечели тази титла, трябва отборът да е в състояние да разчита и на двамата си пилоти. Валтери, разбира се, иска да постига високи резултати, но Мерцедес вече забележимо изостава от Ред Бул в борбата за титлата.“

В екипа на Мерцедес смятат, че представянето през оставащите четири състезателни уикенда ще се променя спрямо характеристиките на пистата

„Битката е трудна, защото по принцип на този етап от сезона представянето малко или много вече се е установило, но сега продължава да има големи промени. Има писти, които пасват на нас“, обясни директорът операции на пистата в Мерцедес Андрю Шовлин.

„Направихме много силни надпревари в Турция и Сочи, както и наистина добри други състезания след лятната пауза. Така че ще е на приливи и отливи. Определено ще работим непрекъснато. В момента те са малко пред нас, но неща като времето, температурата на пистата също ще играят роля. Но по-голямо влияние ще имат характеристиките на пистите. Изглежда, че на трасета, където предната част е по-нестабилна, се справяме малко по-добре. В последните две надпревари задните гуми прегряваха и е доста очевидно, че те имат предимство в тази ситуация.“

„В Бразилия метеорологичните условия са крайно нестабилни. Единия ден температурата на пистата може да е 50 градуса, на другия да вали като из ведро. Ако е горещо, може би везните ще се наклонят повече в тяхна полза. Малко облаци могат да паснат на нас. Едно от предимствата им (в Мексико) бе, че успяха да извлекат повече аеропритискане от задното крило. Изглежда колата им има повече аеропритискане при положение, че крилата и при тях, и при нас са идентични като размер. В Бразилия това не би трябвало да е проблем, но така или иначе е трудно да се предвиди. Както обикновено, ще прегледаме всички слабости на болида си и ще се трудим по това как да ги минимизираме.“