Макс Верстапен може да си вземе почивка от Формула 1 като стане баща или да се оттегли изцяло ако сметне, че е обект на прекомерни наказания, заяви Тимо Глок. Бившият F1 състезател допълни, че пилотът на Ред Бул трябва да бъде взиман насериозно, когато твърди, че има вероятност да се „пенсионира“ ако сметне, че спортът е свръх регулиран.
„Началото на сезона не бе леко за Ред Бул. Имам моменти, в които колата работи доста добре – особено на Сузука. Потенциалът е налице, но като цяло съществуват много проблеми. Болидът изглежда работи в много от бързите завои, но в Австралия и Бахрейн се случи обратното. Надеждите са за новости, след които вероятно ще стане ясно и бъдещето на Верстапен“, посочи Глок.
„Верстапен скоро ще стане баща и според мен е възможно да си вземе почивка или дори да напусне Формула 1, ако каже, че положението е станало твърде глупаво и свръх регулирано за него. Може и да се върне в някакъв момент. Но Верстапен трябва да бъде приеман сериозно, когато заявява, че ще се „пенсионира“ ако постоянно е обект на прекомерни наказания“, допълни Глок
Верстапен неколкократно посочи от началото на сезона, че RB21 има нужда от по-добър баланс и постоянство в представянето на различни типове писти. Той отказа също така да хвърли вината за проблемите единствено върху използвания от Ред Бул аеродинамичен тунел. Кристиан Хорнер и Хелмут Марко често споменават тръбата с допълнението, че е „реликва от времето на Студената война“.
„Още през 2023 г. видяхме, че определени неща не могат да се засекат в аеротунела. Отборът има опит с това и знае в каква посока да се развива. Нещата се получаваха през 2022 и 2023 г. През 2021-ва също имахме добра кола при различни правила. Затова не бих отдал всичко на проблеми с аеродинамичния тунел“, заяви Верстапен в Саудитска Арабия.
Според Марко перспективите на Ред Бул в Маями не изглеждат добре
„Отново говорим за съвсем различно трасе, но преди всичко очакваме по-високи температури. На хартия това не е предимство за нас. В Джеда бяхме на 0,8 сек зад Макларън в третата тренировка, когато условията бяха значително по-топли, отколкото по-късно в квалификацията. Тогава и ние, и други екипи очаквахме Макларън да изчезне, но това не се случи. Но все пак очакваме условията в Маями да са повече в полза на Макларън“, посочи австриецът, който миналата неделя отбеляза 82-ия си рожден ден.
Марко повтори и мантрата от зимата между сезон 2024 и 2025 за разширяване работния прозорец на автомобила.
„Задачата ни в момента е да създадем по-широк работен прозорец за колата си, както и да минимизираме някои от слабите ѝ страни преди надпреварите в Европа. Така ще подобрим основната скорост на болида“, заяви съветникът на Ред Бул в F1.
View this post on Instagram