Начало Формула 1 ГП на Германия – коментари преди старта

ГП на Германия – коментари преди старта

850
0

Гран при на Германия е старт №11 от световния шампионат на Формула 1 за 2019 г. Провежда се на пистата Хокенхайм, която е домакин на F1 надпревари от 70-те години на XX век. Немският кръг е организиран на още две писти – Авус и Нюрбургринг.

Гран при на Германия в числа

Дължина на пистата – 4,574 км

Брой завои – 17

Брой обиколки – 67

Състезателна дистанция – 306,458 км

Ограничение на скоростта в питлейна – 80 км/ч

Кими Райконен държи рекорда за обиколка на Хокенхайм – 1:13.780 мин, даден през 2004 г. с Макларън

Себастиан Фетел държи рекорда за обиколка в квалификация – 1:11.212 мин, даден през 2018 г. с Ферари.

В миналото пистата Хокенхайм бе известна с високата скорост и невероятните прави

Тя обаче претърпя промени и от 2002 г. надпреварата се провежда на модифицирана конфигурация, която е с доста по-различни характеристики. Пирели предоставя на отборите от Формула 1 гумите C2, C3 и C4 (съответно като хард, медиум и софт) за уикенда в Германия. Според доставчика на гуми селекцията е подобна на тази от 2018 г.

Понастоящем обиколката на Хокенхайм е смесица от по-бързи и по-бавни участъци. Трасето и настилката не са претърпели значителни промени тази година. Натоварванията на гумите и абразивността на асфалта са средни, а еволюцията на пистата в рамките на уикенда е сравнително ниска.

През миналата година стратегията бе почти невъзможна за предвиждане заради падналия дъжд

Люис Хамилтън спечели с едно спиране в бокса. Пилотът на Мерцедес единствен от състезателите в топ 6 бе с един питстоп. Макс Верстапен пък финишира четвърти, въпреки че направи три бокса. По време на състезанието излезе и кола за сигурност. Шансът за сейфти кар е около 50%.

„В продължение на доста години немският кръг се провеждаше последователно на Хокенхайм и Нюрбургринг. И макар да има някои неизвестни относно пистата, няма кой знае какви изненади по отношение на гумите. Едно от изключенията е Мотодромът – там колите тръгват и спират. Трябва да се внимава и за наклона в 12-ти и 13-ти завой. Износването е сравнително ниско и в миналото сме виждали някои доста дълги серии. И миналия сезон видяхме, че времето на Хокенхайм е трудно да се предскаже. Това ще е един от ключовите елементи, влияещи върху стратегията”, обясни спортният шеф на Пирели Марио Изола.