Начало Форум Гран при на Айфел – коментари преди старта

Гран при на Айфел – коментари преди старта

1792
0
Нюрбургринг
снимка: Race-Press

Необичайните условия през 2020 г. върнаха Формула 1 на добре познати писти, които преди години отпаднаха от календара. Една от тях е Нюрбургринг, където този уикенд ще се проведе Гран при на Айфел – 11 кръг от световния шампионат. F1 за последно бе на това немско трасе преди седем години. Пирели ще предостави на отборите гуми от типовете C2, C3 и C4 съответно като хард, медиум и софт.

Гран при екипите не са се състезавали на Нюрбургринг със съвременните болиди с хибридни задвижващи системи. Въпреки това имат някаква представа какво ги очаква, тъй като са запознати с конфигурацията на трасето. Условията обаче ще са съвсем нови. Преди надпреварата там се провеждаше през юли, а сега ще е почти в средата на октомври. Очакват се ниски температури – около 8 градуса максимална в събота и неделя – и дъжд и през трите дни. Това ще изисква съвсем нови данни, за да се вземат решения за стратегиите. Предходни надпревари сочат, че Нюрбургринг не натоварва прекалено гумите.

Времето вече се превърна в основна тема още преди началото на уикенда за Гран при на Айфел

Проведените наскоро (в края на септември) 24 часа на Нюрбургринг бяха прекъснати за повече от 9 часа заради пороен дъжд. От Пирели очакват, че гумите за мокро ще се използват доста по време на F1 уикенда.

„Нюрбургринг е на практика нова писта за нас. Така и работихме преди състезанието там“, коментира спортният шеф на Пирели Марио Изола. „Избрахме гуми от средната част на гамата ни, за да сме подготвени за изискванията на трасето. Най-вероятно най-големият фактор ще е времето, тъй като по това време на годината температурите са доста ниски. На отборите може да им се наложи да се справят с някои необичайни условия, но те се адаптират бързо.“

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter