Люис Хамилтън бе най-бърз в първата свободна тренировка във Формула 1 за сезон 2019 г. и начална сесия за подготовка преди Гран при на Австралия. Пилотите на Ферари Себастиан Фетел и Шарл Льоклер заеха втора и трета позиция, при това на малки разлики – съответно 0,038 и 0,074 сек.
Температурата на въздуха бе 20 градуса в началото на сесията, тази на пистата – 32-33
Кими Райконен бе пилотът, който пръв излезе от питлейна. Последваха го и останалите състезатели за опознавателни обиколки. По някои от автомобилите имаше послания в памет на внезапно починалия само преди ден състезателен директор на ФИА Чарли Уайтинг, а хората на Международната автомобилна федерация и тимът на Ферари бяха с черни ленти на ръкавите.
A lovely day to watch cars go round the @ausgrandprix circuit ?#AusGP ?? #F1 pic.twitter.com/7l4mcQiQ50
— Formula 1 (@F1) March 15, 2019
So this is where the 2019 #F1 season begins. The stars are ready to come out to play. #FP1 #AusGP pic.twitter.com/89G1fCzmcz
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) March 15, 2019
????????#F1 pic.twitter.com/2kjXC6myQa
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) March 15, 2019
????????#F1 pic.twitter.com/2kjXC6myQa
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) March 15, 2019
След по един тур пилотите се върнаха в боксовете, като единствено Ромен Грожан не бе излизал на трасето. Причината бе технически проблем, наложил смяна на батерия. Почти 20 минути след старта на тренировката Валтери Ботас се върна на пистата и започна работа със средните по твърдост гуми, предоставени от Пирели на екипите за уикенда на Албърт парк. През сезон 2019 г. италианската компания реши да обозначава вариантите за всяка надпревара като софт, медиум и хард, но все пак посочва и кои точно са смесите. В Австралия те са съответно C4, C3 и C2 – гамата се състои от общо 5 варианта, като C1 са най-твърдите, а C5 – най-меките.
Ботас записа 1:26.454 мин, скоро след това времената започнаха да се трупат в класирането
Люис Хамилтън бе с 1,026 сек по-бавен на този етап от сесията от съотборника си (със същия тип гуми).
В средата на тренировката най-много обиколки имаше Ландо Норис с Макларън – 13. С 12 бе дебютантът в Гран при Алекс Албон (Торо Росо). Пилотът, състезаващ се под тайландски флаг, бе на 10-а позиция, а местата от шесто до девето бяха заети от Ланс Строл (Рейсинг Пойнт), Шарл Льоклер (Ферари), Кевин Магнусен (Хаас) и Себастиан Фетел (Ферари). Пилотите на Скудерията бяха с по една серия от обиколки с гуми софт. Строл и Магнусен работеха със средната по твърдост смес, а хард бяха най-малко използвани.
Our first time of the session – and the season – comes from @ValtteriBottas
The Mercedes man clocks a 1:26.454 ⏱️#AusGP ?? #F1 pic.twitter.com/JPeh2QGi2t
— Formula 1 (@F1) March 15, 2019
Финландецът свали времето до 1:24.679. Люис се доближи на 0,177 сек до него, докато Макс Верстапен с новия Ред Бул Хонда бе трети – на 0,294 сек (софт). Завърналият се във Формула 1 и Торо Росо Данил Квят бе четвърти (+0,651 сек).
При следващите си обиколки Хамилтън бе още по-близо до съекипника си – на 0,059 сек. Верстапен също намали разликата на 0,086 сек с най-добър първи сектор. Новият му съотборник Пиер Гасли бе пети, на 0,684 сек зад Ботас.
В средата на тренировката най-много обиколки имаше Ландо Норис с Макларън – 13
С по 12 бяха дебютантът в Гран при Алекс Албон (Торо Росо) и Джордж Ръсел (Уилямс). Пилотът, състезаващ се под тайландски флаг, бе на 10-а позиция, а местата от шесто до девето бяха заети от Ланс Строл (Рейсинг Пойнт), Шарл Льоклер (Ферари), Кевин Магнусен (Хаас) и Себастиан Фетел (Ферари). Пилотите на Скудерията бяха с по една серия от обиколки с гуми софт. Строл и Магнусен работеха със средната по твърдост смес, а хард бяха най-малко използвани.
With just over half way of the session complete…
It’s a @MercedesAMGF1 1-2, with Verstappen not far behind ?#AusGP ?? #F1 pic.twitter.com/vcFYQUnecm
— Formula 1 (@F1) March 15, 2019
So what have we learned from the first half of #FP1? @MercedesAMGF1 is fastest, no big surprise. But they’re both on the medium tyre, whereas @redbullracing @ToroRosso behind them are on soft. Next fastest medium runner? @lance_stroll pic.twitter.com/n3mkq6NTYy
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) March 15, 2019
От Торо Росо съобщиха на Албон, че вятърът на Албърт парк се е усилил в сравнение със скоростта му от началото на първата тренировка във Формула 1 за сезон 2019 г. Междувременно Джордж Ръсел спря на изхода от питлейна и колата трябваше да бъде върната в бокса от механиците на Уилямс.
Пилотите на Мерцедес продължиха програмата си, вече с гуми софт. Хамилтън излезе начело с 1:23.599 мин. Ботас бе 0,267 сек. Верстапен, също с меката смес, записа най-силен първи сектор и измести финландеца от втората позиция – +0,193 сек.
Льоклер на свой ред направи бърз тур със софт, който го изведе втори – само на 0,074 сек от времето на Хамилтън
Фетел също бе на пистата (с меките гуми), попадна в трафик, но постижението му бе по-силно от това на съотборника му. Германецът се доближи на 0,038 сек до Люис, а Албон се удари в предпазните бариери на втори завой. Торо Росо-то се оказа по средата на пистата и рейс контролът спря сесията, докато колата бъде прибрана, а отломките от предното крило почистени.
? RED FLAG ?
Rookie Alexander Albon spins into the barrier at Turn 2
?: „Take it easy, take it easy, you have no front wing…“
He gets his wounded Toro Rosso back to the pits, and we’re green again#AusGP ?? #F1 pic.twitter.com/mtnlZBCaku
— Formula 1 (@F1) March 15, 2019
On the soft tyre, just 0.193s currently covers the top three teams. @LewisHamilton fastest, but only by 0.038s from #Seb5. This isn’t the session that tells us most though: wait for #FP2 to get the true picture. #AusGP pic.twitter.com/5uhJFSnrRi
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) March 15, 2019
Тренировката бе възобновена буквално след броени минути. Нико Хюлкенберг се върна на трасето след забавяне заради проблем в електрическата система на Рено-то му. Той все още нямаше записано време в сесията в този момент.
Ботас изхвърча от пистата на предпоследния завой. Мерцедес-ът не се удари никъде и финландецът успя да се върне на трасето.
Valtteri Bottas pushes the limits in sector 3, and gets in a spin ??#AusGP ?? #F1 pic.twitter.com/CAqBdOthAt
— Formula 1 (@F1) March 15, 2019
Последните десетина минути от първата свободна тренировка на Албърт парк бяха най-натоварени от цялата сесия. На пистата бяха всички пилоти с изключение на Хюлкенберг и Албон.
Промени в подреждането не настъпиха – Хамилтън остана най-бърз, следван от Фетел и Льоклер. Верстапен бе четвърти, следван от Ботас, Райконен, Квят, Гасли, Магнусен, Хюлкенберг.
Final timing screen for #FP1 at the #AusGP.
Nico P10, 1:25.015, 11 laps
Daniel P17, 1:25.634, 16 laps#RSspirit pic.twitter.com/bLyofARdRJ— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) March 15, 2019